انتظام اجتماعی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۴۱-۶۴

عنوان فارسی تحلیل محتوای کتاب‌های درسی دورهتحلیل محتوای کتاب‌های درسی دوره ابتدایی برمبنای مؤلفه های امنیت اجتماعی
چکیده فارسی مقاله  یکی از موضوع هایی که ازآغاز تشکیل جوامع همواره توجه بشر را به خود معطوف کرده، امنیت و برقراری آن درجامعه است.گسترش و درک این مفهوم درگرونیروی انسانی‌آگاه وکارسازاست که این امر با ارائه آموزش‌هایی در راستای مفاهیم امنیت اجتماعی درجامعه میسراست. در‌کشورهای گوناگون به ویژه درکشورما در زمینه شناساندن، گسترش ودرونی سازی این مهم، مدارس و محتوای دروس می‌توانند به عنوان بهترین پایگاه عمل کنند. هدف اصلی این پژوهش، تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی برمبنای مؤلفه های امنیت اجتماعی است. روش مورداستفاده درتحلیل محتوا، آنتروپی شانون بوده که شامل سه مرحله است. واحدتحلیل نیز، صفحات(متن، پرسش ها، تمرین ها وتصاویر) است که درمجموع3467 صفحه را شامل می‌شود.یافته های این تحقیق نشان دادکه بیشترین فراوانی وضریب اهمیت مربوط به مؤلفه‌ میزان توجه به رعایت قانون وکمترین مربوط به مؤلفه‌ میزان تأثیررعایت مقررات راهنمایی و رانندگی درحفظ امنیت درکتاب های درسی است.کتاب‌های درسی باید برمفاهیم مربوط به امنیت، به خصوص امنیت اجتماعی تأکیدکنند. اما متأسفانه کتاب‌های درسی آن طورکه باید به این مفهوم بپردازند، نپرداخته‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تحلیل محتوا،امنیت اجتماعی،دوره ابتدایی،کتاب های درسی،آموزش،

عنوان انگلیسی تحلیل محتوای کتاب‌های درسی دوره ابتدایی برمبنای مؤلفه های امنیت اجتماعی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابراهیم صالحی عمران |
دانشگاه مازندران

میمنت عابدینی بلترک |
دانشگاه اصفهان

سیروس منصوری |
دانشگاه شیراز


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات