این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت بر آموزش انتظامی
، جلد ۱۴۰۰، شماره ۵۵، صفحات ۱۴۷-۱۸۲
عنوان فارسی
تسهیل انتقال یادگیری با تأکید بر آموزشهای مهارتی در فرماندهی انتظامی استان اصفهان
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف:
با عنایت به پیچیدگی جوامع امروزی وجرائم سازمان یافته، لزوم توجه پلیس به مقوله تخصصیشدن دانش های انتظامی واستفاده از الگوها و روشهای اثربخش و انتقال یادگیری در اجرای ماموریت های سازمانی بسیار مهم است. هدف پژوهش حاضر شناسایی روشهای تسهیل کننده فرآیند انتقال یادگیری با تاکید بر آموزشهای مهارتی در پایوران نیروی انتظامی استان اصفهان است.
روش:
روش پژوهش کیفی و از نوع مورد پژوهی و جامعه آماری آن شامل کلیه متخصصان آموزش نظامی و فرماندهان ناجا در استان اصفهان میباشد که تعداد 16 نفر از آنها بر اساس روش هدفمند بهعنوان نمونه انتخاب شدند که ملاک پایان نمونه گیری اشباع و کفایت نظری دادهها بود. ابزار جمع آوری اطلاعات، استفاده از روش مصاحبه نیمه ساختار یافته بود که جهت بررسی روایی یافتهها، از شیوه محتوایی و جهت بررسی پایایی دادهها، از بررسی میزان توافق بین کدگذاران استفاده شد. جهت تحلیل دادهها و شناسایی روشها از سه مرحله کدگذاری باز[1]، کدگذاری محوری[1] و کدگذاری انتخابی[1] استفاده شد.
یافته ها:
نتایج نشان داد از دیدگاه متخصصان آموزش و فرماندهان ناجا، روشهایی موثر برای تسهیل و سرعت بخشیدن به فرآیند انتقال مهارت به محیط کار وجود دارد که شامل: روشهای مربیگری؛ آموزش همتایان؛ محل کار شبیهسازی شده؛ یادگیری محل کار؛ یادگیری موقعیتی؛ بازسازی صحنه جرم؛ اجتماعات کاری؛ سناریوی آموزشی، یادگیری تجربی و یادگیری مستقل میباشد
نتیجهگیری:
در صورتی که به این روشها توجه کافی شود میتوان شاهد تسهیل و سرعت بخشیدن به کاربست آموختههای مهارتی پایوران در موقعیتهای واقعی بود. و می توان گفت در ساختار آموزشی ناجا بایستی انتقال یادگیری بهصورت کاملا حرفهای با توجه به رسته ها و مشاغل پلیسی صورت گرفته که در نتیجه آن مهارت محور شدن دانش پلیس در اجرای ماموریت ها میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
یادگیری، انتقال یادگیری، آموزش مهارتی، نیروی انتظامی، کارکنان ناجا،
عنوان انگلیسی
Designing a Learning Transfer Facilitation Model with Emphasis on Skills Training in Police Command of Isfahan Province
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim:
The aim of this study was to identify methods that facilitate the process of learning transfer with emphasis on skill training in police officers of Isfahan province. The aim is to create ways to learn specialized skills in carrying out organizational missions.
Method:
Qualitative research method and case study and its statistical population includes all military training specialists and NAJA commanders in Isfahan province, 16 of whom were selected as a sample based on the purposeful method, which is the criterion for end sampling. Saturation and theoretical adequacy of data. The data collection tool was semi-structured interview method which was used to check the validity of the findings, content method and to check the reliability of the data, the agreement between the coders was used. Three steps of open coding, axial coding and selective coding were used to analyze the data and identify the methods.
Results:
The results showed that from the perspective of training experts and NAJA commanders, there are effective methods to facilitate and accelerate the process of transferring skills to the workplace, which include: coaching methods; Peer training; Simulated workplace; Workplace learning; Situational learning; Crime scene reconstruction; Working communities; Educational scenario is experiential learning and independent learning
Conclusion:
If enough attention is paid to these methods, we can see the facilitation and acceleration of the application of Payvaran's skills learned in real situations. And it can be said that in the educational structure of NAJA, the transfer of learning should be done in a completely professional manner according to the disciplines and occupations of the police, as a result of which the skills of the police should be focused on the execution of missions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
یادگیری, انتقال یادگیری, آموزش مهارتی, نیروی انتظامی, کارکنان ناجا
نویسندگان مقاله
سید حسن خلیلی حسین آبادی |
دکتری برنامه ریزی درسی ، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انتظامی ومطالعات اجتماعی ناجا ، گروه پشتیبانی وخدمات
حسن کاویانی |
دفتر مطالعات دانش انتظامی اصفهان
زهره سعادت مند |
دانشگاه ازاد اسلامی اصفهان -خوراسگان
نشانی اینترنتی
http://mape.jrl.police.ir/article_98247_effa0a2b6b8154ff194d2544d79724a4.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات