|
نظارت و بازرسی، جلد ۱۳۹۱، شماره ۱۸، صفحات ۷۳-۹۵
|
|
|
عنوان فارسی |
سوءرفتار سازمانی و عوامل تأثیرگذار بر سوءرفتار کارکنان در سازمان |
|
چکیده فارسی مقاله |
تا چند دهه قبل، پژوهشگران رفتار سازمانی بیشتر درباره جنبه های مثبت رفتاری تحقیق می کردند. گرایشهای کاری، انگیزش، تولید و رهبری به عنوان حوزه های اصلی پژوهشهای رفتار سازمانی شناسایی شده است. ،در حالیکه از مسائلی همچون بی علاقگی، خرابکاریها ، سوءاستفاده ها، غیبت، دزدی و… و به طور کلی از سوءرفتارها غافل مانده بودند.این موارد به سلامت و آبروی مدیریت لطمه می زند و برای سازمان نیز مشکل آفرین است امّا برای فهم سوءرفتار یا انحرافات باید ماهیت کار را شناخت، واقعیات زندگی سازمانی و ناشناخته هایی را که ممکن است مدیریت با آن روبه رو شود را پیش بینی کرد. مدیران قبل از اجرای هر استراتژی برای کنترل رفتار، نیازمند درک و شناخت عوامل فردی و عوامل گروهی و عوامل سازمانی و عوامل هستن؛ لذا در این پژوهش، که از نوع توسعه ای، و روش آن پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات نیز مطالعات کتابخانه ای است، پس از توصیف سوءرفتار سازمانی، الگوی جامع و مفهومی از عوامل تأثیر گذار بر سوءرفتار کارکنان عرضه و اجزای آن تشریح شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
سوءرفتار سازمانی، عوامل تأثیرگذار برسوءرفتار، مدیریت اثر بخش سازمانی، |
|
عنوان انگلیسی |
سوءرفتار سازمانی و عوامل تأثیرگذار بر سوءرفتار کارکنان در سازمان |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
تا چند دهه قبل، پژوهشگران رفتار سازمانی بیشتر دربارة جنبه های مثبت رفتاری تحقیق می کردند. گرایشهای کاری، انگیزش، تولید و رهبری به عنوان حوزه های اصلی پژوهشهای رفتار سازمانی شناسایی شده است. ،در حالیکه از مسائلی همچون بی علاقگی، خرابکاریها ، سوءاستفاده ها، غیبت، دزدی و… و به طور کلی از سوءرفتارها غافل مانده بودند.این موارد به سلامت و آبروی مدیریت لطمه می زند و برای سازمان نیز مشکل آفرین است امّا برای فهم سوءرفتار یا انحرافات باید ماهیت کار را شناخت، واقعیات زندگی سازمانی و ناشناخته هایی را که ممکن است مدیریت با آن روبه رو شود را پیش بینی کرد. مدیران قبل از اجرای هر استراتژی برای کنترل رفتار، نیازمند درک و شناخت عوامل فردی و عوامل گروهی و عوامل سازمانی و عوامل هستن؛ لذا در این پژوهش، که از نوع توسعه ای، و روش آن پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات نیز مطالعات کتابخانه ای است، پس از توصیف سوءرفتار سازمانی، الگوی جامع و مفهومی از عوامل تأثیر گذار بر سوءرفتار کارکنان عرضه و اجزای آن تشریح شده است. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
سوءرفتار سازمانی, عوامل تأثیرگذار برسوءرفتار, مدیریت اثر بخش سازمانی |
|
نویسندگان مقاله |
میثم یوسفی | برون سازمانی
مصطفی عزیزی شمامی |
زهره محمدی جوزانی | برون سازمانی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://si.jrl.police.ir/article_9919_31c2d75c1cb052555bcdb12c76ea602e.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|