اندیشه آماد، جلد ۲۳، شماره ۹۰، صفحات ۱۸۷-۲۱۶

عنوان فارسی طراحی مدل پیشامدهای مؤثر بر بهبود کیفیت رابطه با مشتریان در کسب‌وکارهای مجازی
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: هدف از این تحقیق ارائه مدل سطح بندی ­شده پیشامدهای بهبود کیفیت رابطه با مشتری در کسب‌وکارهای مجازی است که برای اولین بار پیشامدهای مؤثر بر کیفیت رابطه با مشتری در کسب‌وکار مجازی را به صورت یکپارچه مورد مطالعه قرار داده است. روش: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، پیمایشی است. روش جمع‌آوری اطلاعات به صورت میدانی و کتابخانه­ای بوده است. برای تجزیه‌وتحلیل و سطح‌بندی عوامل از رویکرد مدل‌سازی ساختاری تفسیری استفاده شده که جامعه پژوهش را استادان، مدیران و کارشناسان کسب‌وکارهای مجازی که خبره هستند، تشکیل می‌دهند. نمونه­گیری بر اساس روش قضاوتی بوده است که تعداد 13 خبره انتخاب شدند. یافته‌ها: عوامل "تعامل مشارکتی با مشتری" و "خط‌مشی مشتری مداری" مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر بهبود کیفیت رابطه با مشتری در کسب‌وکارهای مجازی هستند و "تعهد" و "رضایت" در سطح یک و کمترین تأثیرگذاری و بیشترین تأثیرپذیری را در بهبود کیفیت رابطه با مشتری دارند. نتیجه‌گیری: با تمرکز بیشتر مدیران و کارشناسان کسب‌وکارهای مجازی بر عوامل زیربنایی، تعهد و رضایت مشتریان و انجام اقدامات مناسب، می­توانند آن‌ها را افزایش دهند که این امر بهبود کیفیت رابطه با مشتریان در کسب‌وکارهای مجازی را فراهم خواهد کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کیفیت رابطه با مشتری،کسب‌وکار‌های مجازی،مشتری مداری،رویکرد نرم،مدل‌سازی ساختاری تفسیری،

عنوان انگلیسی Designing a Model of effective Encounters for Improving the Quality of Customers Relations in Online Businesses
چکیده انگلیسی مقاله Background and Purpose: The aim of this research is to present a stratified model of the events
of improving the quality of customer relationship in online businesses, which for the first time has
studied the events affecting the quality of customer relationship in online business in an integrated
manner.
Methodology: This research is considered a descriptive-survey method in terms of its practical
purpose. The method of collecting information was field and library. To analyze and stratify the
factors, the interpretive structural modeling approach was used, and the research community
consists of professors, managers and experts of online businesses who are experts. Sampling was
based on the judgment method that 13 experts were selected.
Findings: The factors "participatory interaction with the customer" and "customer-oriented policy"
are the most important influencing factors, and "commitment" and "satisfaction" are the least
effective and the most effective in improving the quality of the relationship with the customer.
Conclusion: By focusing more on the underlying factors, managers and experts of online
businesses can increase the commitment and satisfaction of customers, which will improve the
quality of customer relations.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کیفیت رابطه با مشتری,کسب‌وکار‌های مجازی,مشتری مداری,رویکرد نرم,مدل‌سازی ساختاری تفسیری

نویسندگان مقاله منصوره السادات طباطبایی |
کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه علم و هنر یزد

سید حبیب اله میرغفوری |
دانشیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، بخش مدیریت صنعتی، دانشگاه

زهرا رضائی صدرآبادی |
دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد،


نشانی اینترنتی http://lot.jrl.police.ir/article_103733_338bf2ef214c370c38790ca2776dcf17.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات