اندیشه آماد، جلد ۲۲، شماره ۸۷، صفحات ۱۷۳-۲۰۲

عنوان فارسی طراحی مدل ارتباط با تأمین‌کنندگان در راستای هم آفرینی ارزش (مورد مطالعه: شرکت پالایش نفت آبادان)
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: مدیریت روابط، تأثیر شگرفی بر همه زمینه‌های زنجیره تأمین و توسعه محصولات جدید و همچنین سطح عملکرد آن دارد. در بسیاری از موارد، سامانه‌های اطلاعاتی و فنّاوری مورد نیاز برای فعالیت‌های مدیریت زنجیره تأمین به سهولت در دسترس بوده و می‌توانند در یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه تکمیل و به کار گمارده شوند؛ اما بسیاری از شکست‌های آغازین در توسعه محصولات جدید، معلول انتقال ضعیف انتظارات و توقعات و نتیجه رفتارهایی است که مابین طرفین درگیر در زنجیره به وقوع می‌پیوندد. لذا هدف از پژوهش حاضر، طراحی مدل ارتباط با تأمین‌کنندگان در راستای هم آفرینی ارزش در شرکت پالایش نفت آبادان است.
روش: پژوهش کنونی یک پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) بوده، به لحاظ هدف توسعه‌ای و بر اساس نظریه، داده بنیاد با روش اشتراوس و کوربین که شامل کدگذاری در سه سطح باز، محوری و انتخابی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته با تعداد 21 نفر مشارکت‌کننده پرداخته و همچنین در قسمت کمی با نرم‌افزار لیزرل برازش آن به‌دست‌آمده است.
یافته‌ها: مبتنی بر کدگذاری‌های انجام شده، شاخص‌ها و مؤلفه‌ها در قالب مدل مفهومی ارائه و مدل پس از تائید روایی و پایایی تبیین شده است.
نتیجه‌گیری: بر اساس مدل به‌دست‌آمده، ارتباط با تأمین‌کنندگان در راستای هم آفرینی ارزش به عنوان پدیده محوری و اصلی با به‌کارگیری راهبردهای شراکت راهبردی، توانمندسازی و کاهش مخاطرات تأمین‌کنندگان، تعیین سطح و اهمیت تأمین‌کنندگان در بستر عوامل زمینه‌ای ضمن در نظر گرفتن تأثیرات متغیرهای مداخله‌گری همچون الزامات قانون، ویژگی‌های صنعت و عوامل محیطی و متغیرهای علّی شامل ساختار سازمانی، وسایل و ابزارهای ارتباطی، بستر سازمانی به تصمیم‌گیری عقلایی و نتایج مثبت در جهت تأمین‌کنندگان و ذینفعان و همچنین هم آفرینی ارزش مؤثر و مستمر بیانجامد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارتباط با تأمین‌کنندگان، هم آفرینی ارزش، مدیریت زنجیره تأمین، برون‌سپاری، شرکت پالایش نفت،

عنوان انگلیسی Designing a communication model with suppliers in line with value co-creation (case study: Abadan Oil Refining Company)
چکیده انگلیسی مقاله Background and purpose: relationship management has a tremendous impact on all aspects of the supply chain and the development of new products, as well as its performance level. In many cases, information systems and technology required for supply chain management activities are readily available and can be completed and deployed in a relatively short period of time. However, many of the initial failures in the development of new products are the result of poor transfer of expectations and the result of behaviors that occur among the parties involved in the chain. Therefore, the purpose of this research is to design a model of communication with suppliers in line with value co-creation in Abadan Oil Refining Company.
Method: The current research is a mixed (qualitative-quantitative) research, in terms of developing goal and based on the foundational data theory with the Strauss and Corbin method, which includes coding on three levels, open, central and selective, using semi-structured interviews with 21 Participants, and the homogeneity has been obtained in a small part by fitting it with Lisrel software.
Findings: Based on the done coding, the indicators and components have been presented in the form of a conceptual model and the model has been explained after confirming the validity and reliability.
Conclusion: based on the obtained model, communication with suppliers in line with value co-creation as a central and main phenomenon by applying strategic partnership strategies, empowering and reducing the risk of suppliers, determining the level and importance of suppliers in the context of background factors, while considering the effects of intervening variables such as legal requirements, industry characteristics and environmental factors and causal variables including organizational structure, communication tools, organizational platform for rational decision-making and positive results for suppliers and beneficiaries as well as effective value co-creation and it should happen continuously.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارتباط با تأمین‌کنندگان, هم آفرینی ارزش, مدیریت زنجیره تأمین, برون‌سپاری, شرکت پالایش نفت

نویسندگان مقاله عادل مزرعه |
گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران

فریدون امیدی |
گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران

فواد مکوندی |
گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر ، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر ، ایران


نشانی اینترنتی http://lot.jrl.police.ir/article_101104_0f3672888100412c669e767c4fd7c126.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات