|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۷، شماره ۷۴، صفحات ۱۱۳-۱۳۴
|
|
|
عنوان فارسی |
تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان در معاونت نیروی انسانی فراجا |
|
چکیده فارسی مقاله |
مدیریت دانش و توجه به دانش در سالهای اخیر به عنوان یک دارایی استراتژیک در سازمانها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مدیریت عملکرد نیز عامل بالقوه در اجرای موفق فعالیتهای آینده برای رسیدن به اهداف فردی و سازمانی است که مهمترین رکنهای آن عبارت است از ارزیابی عملکرد پاداش و توسعه کارکنان. در دنیای امروزی سازمانها در حال وارد شدن به اقتصاد مبتنی بر دانش هستند. اقتصادی که در آن دانش و داراییهای نامشهود مهمترین عامل تولید و مزیت رقابتی سازمان است و جهت عملکرد بهتر سازمان و کارمندان شناخته شده است. پژوهش حاضر به دنبال بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان در فراجا انجام شده است. این تحقیق یک تحقیق کاربردی بوده، شیوه پژوهش برحسب هدف بنیادی و از نظر نحوه گردآوری دادهها تحقیق توصیفی میباشد. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و کارکنان معاونت نیروی انسانی فراجا است. حجم نمونه با استناد به جدول مورگان 217 نفر تعیین شده است که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی گزینش شدهاند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است که روایی آن مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شده است. یافتههای تحقیق حاضر حاکی از آن است که شناسایی و حفظ دانش، اکتساب دانش، انتقال و تسهیم دانش و کاربرد دانش تاثیر مثبت و معناداری بر ابعاد عملکرد فردی و عملکرد شغلی کارکنان دارند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مدیریت دانش،
عملکرد فردی کارکنان،
عملکرد شغلی کارکنان، |
|
عنوان انگلیسی |
The effect of knowledge management on employee performance In Faraja's human resources department |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In recent years, knowledge management and attention to knowledge have been highly regarded as a strategic asset in organizations. Performance management is also a potential factor in the successful implementation of future activities to achieve individual and organizational goals, the most important elements of which are performance evaluation, reward and employee development. In today's world, organizations are entering the knowledge-based economy. An economy in which knowledge and intangible assets are the most important factors of production and competitive advantage of the organization and are known for better performance of the organization and employees. This research is an applied research, the research method is descriptive research according to the basic purpose and in terms of data collection method. The statistical population of this research includes the managers and employees of Faraja's human resources department. The sample size is 217 people who were selected using random sampling method. A standard questionnaire has been used to collect data, its validity has been confirmed and its reliability has been calculated through Cronbach's alpha. The findings of this research indicate that identifying and retaining knowledge, acquiring knowledge, transferring and sharing knowledge, and applying knowledge have a positive and significant effect on the dimensions of individual performance and job performance of employees. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
مدیریت دانش,
عملکرد فردی کارکنان,
عملکرد شغلی کارکنان |
|
نویسندگان مقاله |
لیلا ابراهیمی | دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
داریوش رحمتی | دانشیار دانشگاه امین
|
|
نشانی اینترنتی |
http://phr.jrl.police.ir/article_102225_a2bb2bb183e04516462f3d3cc2231d61.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|