|
توسعه سازمانی پلیس، جلد ۲۰، شماره ۸۶، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی مدل مفهومی مدیریت خدمات هوشمند انتظامی |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه سازمانها در سیستمهای کاملاً باز زندگی میکنند، فعالیت و حیات سیستمها وابسته به ارائه خدمات سازمانها به مشتریان است .همانگونه که سازمانها مسئولیت تأمین رفاه و امنیت انسانها را برعهده دارند، حیات خود را نیز وابسته به اعتلای سطح کیفی و بروزآمدی خدمات به آنها میدانند. سازمانهای دولتی خدمتمدار برای ارائه خدمات به مردم ایجاد شدند و ملزم به بازخورگیری از نظرات جامعه هدف و پاسخگویی به نیازهای آنها میباشند. در بین سازمانهای دولتی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمانی با مجموعه وظایف گسترده و اهداف متعدد است. یکی از اساسیترین این اهداف، تأمین امنیت عمومی در سطح جامعه می باشد؛ اما موضوع تأمین امنیت تنها در وجود صلح و نبود درگیری مسلحانه و خشونتهای خیابانی خلاصه نمیشود، بلکه امنیت یکی از مسائل اساسی مدیریت کیفیت خدمات بهویژه خدمات انتظامی هوشمند است، چراکه مدیریت گسترده انتظامی هوشمند در سطح کلان، نیازمند برنامهریزی و بکارگیری ابزارها و خدمات الکترونیکی و هوشمند جهت افرایش کارایی در بخش خدمات انتظامی و مدیریتی میباشد. بدین سان هدف از این مقاله طراحی مدل مفهومی مدیریت خدمات هوشمند انتظامی است تا از آن به عنوان ابزای نظری در شرایط کنونی پلیس و در جهت دستیابی به وضع مطلوب سازمان استفاده گردد. بدین سان، مدلهای موجود با رویکرد کیفی و روش تجزیه و تحلیل مضمونی بررسی شد. و در ادامه با تکیه بر سه مضمون اصلی احصاء شده و با دستیابی به گونهشناسی مقبول و همچنین تحلیل «ابعاد و شاخص های هوشمندی خدمات انتظامی پلیس»، «توانمندسازیهای درونی و بیرونی خدمات هوشمند انتظامی» و «مراحل مدیریت ارزیابی خدمات»، مدل مطلوب مدیریت خدمات هوشمند نیروی انتظامی بدست آمد. چنین مدلی می بایستی متناسب با مقتضیات روز نیروی انتظامی ج.ا.ا توسعه یابد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
طراحی مدل،
مدیریت خدمات،
خدمات انتظامی،
هوشمندسازی،
فرماندهی انتظامی ج.ا.ا، |
|
عنوان انگلیسی |
Designing a conceptual model for the management of intelligent police services |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Today, organizations live in completely open systems, the activity and life of the systems depends on providing the services of the organizations to the customers. Just as the organizations are responsible for providing the welfare and security of people, they also consider their lives to be dependent on raising the quality level and updating the services to them. . Service-oriented government organizations were created to provide services to the people and are required to respond to the opinions of the target community and respond to their needs. Among the government organizations, the police force of the Islamic Republic of Iran is an organization with a wide range of tasks and multiple goals. One of the most fundamental of these goals is to provide public security at the community level; But the issue of providing security is not limited only to the presence of peace and the absence of armed conflict and street violence.Among the government organizations, the police force of the Islamic Republic of Iran is an organization with a wide range of tasks and multiple goals. One of the most fundamental of these goals is to provide public security at the community level; However, the issue of providing security is not only limited to the presence of peace and the absence of armed conflict and street violence, but security is one of the basic issues of service quality management, especially smart police services, because extensive smart police management at the macro level requires planning and using electronic tools and services. and smart to increase efficiency in the law enforcement and management services sector. Thus, the existing models were examined with a qualitative approach and thematic analysis method. And then, relying on the three main themes, and by achieving an acceptable typology and also analyzing the "dimensions and indicators of police intelligence services", "internal and external empowerment of intelligent police services" and "stages of service evaluation management", the desired model Management of intelligent services of the police force was achieved. Such a model should be developed according to the current requirements of the police force. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
طراحی مدل,
مدیریت خدمات,
خدمات انتظامی,
هوشمندسازی,
فرماندهی انتظامی ج.ا.ا |
|
نویسندگان مقاله |
مریم ملکشاهی | کارکنان بنیاد شهید
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod.jrl.police.ir/article_102128_05b2d27bad8367a3e2ee2b6120b76027.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|