این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهشنامه مطالعات مرزی
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۱۵-۲۸
عنوان فارسی
تأثیر آموزش بر کیفیت خدمات پشتیبانی دریایی با نقش میانجی انتقال آموزش و رضایت شغلی مطالعه موردی: مرکز پشتیبانی دریایی مرزبانی ناجا
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر باهدف تعیین تأثیر آموزش بر کیفیت خدمات پشتیبانی دریایی با نقش انتقال آموزش و رضایت شغلی انجام شد. روش پژوهش توصیفی - پیمایشی از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش مرکز پشتیبانی دریایی مرزبانی ناجا که کارکنان اداره تعمیرات شناوری آماد و پشتیبانی در مرز دریایی استانهای ساحلی (بوشهر، بندرعباس، چابهار، بابلسر) بوده است که از طریق فرمول کوکران حجم نمونه 80 نفر به روش نمونهگیری ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه 27 سؤالی شین و تانک (2018) بود که روایی پرسشنامه از طریق خبرگی و ضریب نسبی روایی محتوایی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (7/0 و بالاتر) بدست آمده است. برای آزمون نرمال بودن دادهها از آزمون چولگی و کشیدگی و برای آزمون فرضیههای تحقیق از مدل یابی معادلات ساختاری و آزمون سوبل استفاده گردید. نرمافزارهای مورداستفاده در این پژوهش، SPSS23 و Smart PLS2 بود. نتایج پژوهش نشان میدهد که رضایت شغلی بهعنوان متغیر میانجی بین آموزش و کیفیت خدمات، انتقال آموزش بهعنوان متغیر میانجی بین آموزش و کیفیت خدمات و درنهایت رضایت شغلی بهعنوان متغیر میانجی بین انتقال آموزش و کیفیت خدمات مطرح میباشد. بنابراین مدیران سازمان موردمطالعه، میبایستی با فراهم نمودن شرایط لازم برای توسعه مهارتآموزی و انتقال مناسب آموزش، زمینه را برای افزایش میزان رضایت شغلی کارکنان، زمینه را ارتقای کیفیت خدمات فراهم نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، کیفیت خدمات، انتقال آموزش، رضایت شغلی،
عنوان انگلیسی
The Effect of Training on the Quality of Maritime Support Services with the Mediating Role of Training Transfer and Job Satisfaction Case Study: NAJA Maritime Support Center
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to determine the effect of training on the quality of marine support services with the role of training transfer and job satisfaction. The research method is applied in terms of purpose and also is a descriptive-survey. The statistical population of this study was the NAJA Maritime Support Center, which included the staff of the Marine Border Repair and Support Office of the coastal provinces (Bushehr, Bandar Abbas, Chabahar, Babolsar) that by using Cochran's formula, a sample size of 80 people was selected through simple sampling method. The data collection tool was a 27-item Shin and Tank Questionnaire (2018) in which the validity of the questionnaire was obtained through expertise and the relative content validity coefficient and reliability were obtained through Cronbach's alpha (0.7 and above). In order to test the normality of the data, skewness and elongation test were used and to examine the research hypotheses, structural equation modeling, and Sobel test was exerted. Also, the SPSS23 and Smart PLS2 software programs have been exploited in this study. The results show that job satisfaction is a mediator between education and service quality, education transfer is a mediator between education and service quality and finally, job satisfaction is a mediator between education transfer and service quality. Therefore, the managers of the organization under study should provide the necessary conditions for the development of skills training and appropriate transfer of training in order to increase the level of job satisfaction of employees, and improve the quality of services.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش, کیفیت خدمات, انتقال آموزش, رضایت شغلی
نویسندگان مقاله
حاجیه رجبی فرجاد |
دانشیار مدیریت منابع انسانی، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران
سیروس حسینعلی زاده |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، واحد قشم دانشگاه آزاد اسلامی، ایران
نشانی اینترنتی
http://bss.jrl.police.ir/article_95167_3cc23f4b37293377cad9016edffad01d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات