این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه مطالعات مرزی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۱-۲۳

عنوان فارسی طراحی الگوی مسئولیت اجتماعی رسانه ملّی در تقویت همگرایی اقوام مرزنشین مطالعه موردی: استان سیستان و بلوچستان
چکیده فارسی مقاله بر اساس نظریه­ی مسئولیت اجتماعی رسانه­ها، رسانه­ نسبت به جامعه متعهد است. هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی مسئولیت اجتماعی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در راستای تقویت همگرایی اقوام استان مرزی سیستان و بلوچستان می­باشد. روش پژوهش به صورت کیفی و بر مبنای نظریه­پردازی داده­بنیاد است. ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه­های عمیق نیمه ساختاریافته با 15 نفر از خبرگان آگاه به موضوع پژوهش (خبرگان دانشگاهی، مدیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سران اقوام استان) است، که به صورت نمونه­گیری نظری و با بهره­مندی از تکنیک­های هدفمند و گلوله برفی انتخاب شده­اند. تجزیه و تحلیل اطلاعات، به روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شده است. 121 مفهوم کلیدی، 33 مقوله و 13 مقوله اصلی حاصل از مصاحبه­ها در قالب: مقوله محوری «مسئولیت اجتماعی رسانه ملّی در تقویت همگرایی اقوام استان سیستان و بلوچستان»، شرایط علّی «رعایت حقوق شهروندی، حقیقت­گرایی، مسئولیت­پذیری و حرفه­ای­گرایی»، شرایط زمینه­ای «محیط درونی و بیرونی رسانه»، شرایط مداخله­ای «چالش­های محیطی و محدودیت­های سازمانی»، راهبردها «راهبردهای قومی و راهبردهای سازمانی» و پیامدها «تقویت همگرایی اقوام استان و ارتقاء مسئولیت­پذیری رسانه ملّی» در مدل مفهومی داده­بنیاد تدوین گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مسئولیت اجتماعی، رسانه ملی، همگرایی اقوام، استان سیستان و بلوچستان،

عنوان انگلیسی Designing a Model of National Media Social Responsibility in Strengthening the Convergence of Border Ethnicities, Case Study: Sistan and Baluchestan Province
چکیده انگلیسی مقاله According to the media social responsibility theory, the media is committed to society. This study aims to design a social responsibility model for the Islamic Republic of Iran Radio and Television to strengthen the convergence of ethnic groups in the border province of Sistan and Baluchestan. The research method is qualitative and based on grounded theory. The data collection tool is in-depth semi-structured interviews with 15 experts aware of the subject of research (academic experts, directors of the Islamic Republic of Iran Broadcasting, and ethnic leaders of the province), selected based on a theoretical sampling using targeted and snowballs techniques. Data analysis was performed by open, axial, and selective coding methods. 121 key concepts, 33 sub-categories, and 13 main categories resulting from the interviews in the form of:Axial category “Social responsibility of the national media in strengthening the integration of ethnic groups in Sistan and Baluchestan province", Causal conditions "Respect for citizenship rights, realism, responsibility and professionalism,” Contextual conditions "internal and external media environment," Interventional conditions "environmental challenges and organizational constraints," Strategies "ethnic strategies and organizational strategies," And consequences "strengthening the convergence of ethnic groups in the province, and "promoting national media accountability," were developed in the Foundation's data conceptual model.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مسئولیت اجتماعی, رسانه ملی, همگرایی اقوام, استان سیستان و بلوچستان

نویسندگان مقاله مسعود فاضلی رستم پور |
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

فاطمه عزیزآبادی فراهانی |
دانشیار مدیریت فرهنگی، واحد علوم‌ و ‌تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

حمیدرضا حسینی دانا |
استادیار مدیریت رسانه، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دماوند، دماوند، ایران

علی اکبر فرهنگی |
استاد مدیریت رسانه، واحد علوم‌ و ‌تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://bss.jrl.police.ir/article_96574_e15d1980c854303620b75c29e3a3209a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات