این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پلیس زن
، جلد ۱۵، شماره ۳۴، صفحات ۲۳۱-۲۴۷
عنوان فارسی
بررسی رابطۀ ویژگی های شخصیتی و هوش فرهنگی دانشجویان مجتمع آموزشی زنان پلیس
چکیده فارسی مقاله
چکیده
زمینه و هدف:پژوهش حاضر با هدف "بررسی ارتباط هوش فرهنگی و ویژگی های شخصیتی دانشجویان دختر دانشگاه علوم انتظامی" انجام گرفته است. برخورداری از هوش فرهنگی به عنوان قابلیت افراد برای تعامل مؤثر با فرهنگ های چندگانه و یا مجموعه های فرهنگی جدید، در جامعۀ جهانی امروز بسیار با اهمیت است و این مسئله برای افرادی مثل پلیس ها که به واسطۀ شلغشان با افراد زیادی دارای پیشینۀ فرهنگی و خانوادگی متفاوت مواجه خواهند شد، اهمیت بیشتری می یابد.
روش تحقیق: این پژوهش از نظر ماهیت کاربردی و روش تحقیق توصیفی- همبستگی است.
جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانشجویان مصوب دانشکده زنان پلیس دانشگاه علوم انتظامی امین می باشند. برای گرد آوری داده ها از دو پرسشنامه هوش فرهنگی (CQS) و پرسشنامۀ ویژگی های شخصیتی نئو(NEO) استفاده شده است.
یافته ها و نتیجه گیری: دانشجویان در مؤلفۀ وظیفه شناسی بالاترین نمره و در ویژگی روان رنجورخویی کمترین نمره را کسب نمودند.برون گرایی، مقبولیت و وظیفه شناسی با هوش فرهنگی رابطۀ مثبت و معنادار دارد.
روان رنجورخویی با هوش فرهنگی رابطۀ معکوس و معنادار دارد.گشودگی به تجربه تبیین کنندۀ معناداری برای هوش فرهنگی دانشجویان پلیس نمی باشد.
واژه های کلیدی
ویژگی شخصیتی، برون گرایی، وظیفه شناسی، مقبولیت، رون رنجورخویی، گشودگی به تجربه، هوش فرهنگی
کلیدواژههای فارسی مقاله
ویژگی های شخصیتی، برون گرایی، وظیفه شناسی، مقبولیت، هوش فرهنگی،
عنوان انگلیسی
a
چکیده انگلیسی مقاله
چکیده:
زمینه و هدف:پژوهش حاضر با هدف "بررسی ارتباط هوش فرهنگی و ویژگی های شخصیتی دانشجویان دختر دانشگاه علوم انتظامی" انجام گرفته است. برخورداری از هوش فرهنگی به عنوان قابلیت افراد برای تعامل مؤثر با فرهنگ های چندگانه و یا مجموعه های فرهنگی جدید، در جامعۀ جهانی امروز بسیار با اهمیت است و این مسئله برای افرادی مثل پلیس ها که به واسطۀ شلغشان با افراد زیادی دارای پیشینۀ فرهنگی و خانوادگی متفاوت مواجه خواهند شد، اهمیت بیشتری می یابد.
روش تحقیق: این پژوهش از نظر ماهیت کاربردی و روش تحقیق توصیفی- همبستگی است.
جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانشجویان مصوب دانشکده زنان پلیس دانشگاه علوم انتظامی امین می باشند. برای گرد آوری داده ها از دو پرسشنامه هوش فرهنگی (CQS) و پرسشنامۀ ویژگی های شخصیتی نئو(NEO) استفاده شده است.
یافته ها و نتیجه گیری: دانشجویان در مؤلفۀ وظیفه شناسی بالاترین نمره و در ویژگی روان رنجورخویی کمترین نمره را کسب نمودند.برون گرایی، مقبولیت و وظیفه شناسی با هوش فرهنگی رابطۀ مثبت و معنادار دارد.
روان رنجورخویی با هوش فرهنگی رابطۀ معکوس و معنادار دارد.گشودگی به تجربه تبیین کنندۀ معناداری برای هوش فرهنگی دانشجویان پلیس نمی باشد.
واژه های کلیدی
ویژگی شخصیتی، برون گرایی، وظیفه شناسی، مقبولیت، رون رنجورخویی، گشودگی به تجربه، هوش فرهنگی
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ویژگی های شخصیتی, برون گرایی, وظیفه شناسی, مقبولیت, هوش فرهنگی
نویسندگان مقاله
ظریفه رمضانی |
گروه نظامی دانشگاه علوم انتظامی امین
فاطمه فخاریان |
گروه نظامی دانشگاه علوم انتظامی امین
نشانی اینترنتی
http://ps.jrl.police.ir/article_96615_224ef3df29aa5667b7e5c1967abda595.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات