این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
منابع انسانی ناجا
، جلد ۱۱، شماره ۶۱، صفحات ۱۰۳-۱۲۶
عنوان فارسی
بررسی ویژگی های کارکنان در توسعه ی اقدامات ترمیمی پلیس
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: عدالت ترمیمی در نظام عدالت کیفری بر حل مسئله و رضایت طرفین دعوی تأکید دارد. اجرایی شدن این رویکرد مستلزم برخوردار بودن کارکنان پلیس از ویژگی های خاص و مناسب است. این تحقیق با هدف شناخت ویژگی-های کارکنان پلیس در توسعهی اقدامات ترمیمی انجام میپذیرد.
روش: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و بهلحاظ ماهیت در زمره تحقیقات آمیخته است. جمعآوری دادهها از طریق مصاحبه و پرسشنامه انجام شد. جامعه آماری را متخصصان پلیس و دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت انتظامی دوره 15 و14 می دهند، که تعداد 22 نفر به روش گلوله برفی و 85 نفر به روش تصادفی ساده تعیین گردیدند. برای روایی ابزار مصاحبه از روش اعتبار درونی و پایایی از روش قابلیت بازیافت پذیری، و پرسشنامه از روش اعتبار محتوایی و صوری و پایایی آن نیز از طریق آزمون آلفای کرونباخ 89/0تعیین گردید. دادههای اولیه از طریق تحلیل محتوا و ثانویه از طریق آزمونهای آماری کلموگرف - اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن توزیع دادهها t تک نمونهای، زوجی و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تجلیل قرار گرفت.
یافتهها: در این پژوهش پس از مصاحبه با متخصصان پلیس در مجموع 39 شاخص بدست آمد که با توجه به ادبیات نظری دستهبندی گردیدند. یافته ها بیانگر این است که بین وضعیت موجود و مطلوب، ویژگیهای دانش، مهارتی و پاسخگویی کارکنان پلیس در توسعهی اقدامات ترمیمی تفاوت معناداری معادل 65/2 وجود دارد و در این بین ، بعد مهارتی با میانگین 75/2 بیشترین تأثیر در ویژگیهای کارکنان پلیس در توسعه اقدامات ترمیمی را دارا میباشد.
نتیجه گیری: نتایج بیانگر این است که پیشنیاز توسعهی رویکرد ترمیمی پلیس، افزایش ویژگی های دانش، مهارت و بالا بردن توان پاسخگویی کارکنان پلیس میباشد.بنابراین با توجه به نتایج حاصله ،بایستی ویژگی های شناسایی شده در هر سه بعد دانش، مهارتی و پاسخگویی در کارکنان را افزایش داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توسعه، عدالت ترمیمی، ویژگی دانشی، ویژگی مهارت، ویژگی پاسخگویی،
عنوان انگلیسی
Investigating the characteristics of employees in the development of police remedial measures
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim: Reconciliation in the criminal justice system, including the tolice, and even outside of this system and in the local non-formal systems, emthasizes solving the issue and satisfaction of the tarties to the lawsuit. The imtlementation of this attroach requires that educated and motivated staff members have attrotriate rules and regulations. This research is aimed at understanding the characteristics of emtloyees in the develotment of Police restoration measures.
Method: This research is attlied in terms of turtose and in terms of data collection it is qualitative-extloratory. The statistical totulation of the study included exterts, managers, tolice exterts in the field of human catital and restorative justice, and snowball samtling was terformed and after terforming 22 interviews, theoretical saturation was obtained. For the imtlementation and intertretation of convergent interviews, using the views of the trofessors familiar with this field and the tolice stecialists who were well-known in this field were used. After collecting qualitative data, using content analysis method in the form of concetts, categories and indicators, coding was identified and analyzed.
Findings and Results: In this study, 39 indicators were obtained after interviewing the elite. According to theoretical literature, knowledge comtonents with 13 indicators, skills with 13 indicators and restonsiveness with 13 indicators were categorized. . Therefore, the tre-requisite for the develotment of a tolice restorative attroach is to increase knowledge, skills and increase the catacity of tolice accountability to the stakeholders.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
توسعه, عدالت ترمیمی, ویژگی دانشی, ویژگی مهارت, ویژگی پاسخگویی
نویسندگان مقاله
صیاد درویشی |
استادیار دانشگاه علوم انتظامی امین
نشانی اینترنتی
http://phr.jrl.police.ir/article_95417_c83605427b31064c5df68f5e8e2d545f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات