|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۶، شماره ۶۷، صفحات ۱۹۱-۲۲۴
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی مدل سازمانهای مجازی بدون دغدغه با رویکرد داده بنیاد |
|
چکیده فارسی مقاله |
در طی سالهای اخیر رقابت بر سر حیات و تدام بقا به عرصه سازمانها و نهادها نیز رسیده است و در این راستا این ساختارها برای کسب مزیت رقابتی و درآمد بیشتر متمایل به استفاده از ابزارهای جدید در عصر حاضر شدهاند. امروزه یکی از بهترین ر آههایی که سازمانهای بدون دغدغه میتوانند برای بهبود عملکرد در جهت توسعه پایدار در فضای الکترونیک به کارگیرند، طراحی مدل سازمان بر اساس مزیتهای رقابتی ایشان میباشد. رویکرد پژوهش حاضر، رویکرد کیفی است و دادههای از طریق مرور ادبیات و تحلیل محتوا با استفاده از روش دلفی توسط خبرگان جمع آوری شد و نمونۀ آماری شامل 12 نفر از افراد متخصص است .بر اساس یافتهها مشخص گردید که شرایط علی دارای سه مقوله(مؤلفههای انگیزشی و خلاقیت و نوآوری و چابکی سازمان) و ، عوامل بستری دارای سه مقوله(قوانین و مقررات حاکم بر سازمانهای مجازی و دولت و سیاستها و فرهنگ سازمانی) و عوامل مداخله گر دارای دو مقوله(ملاحظات امنیتی و ارتباطات) راهبردها دارای سه مقوله(پویاسازی محیط سازمان و مشارکت کارکنان و خودشکوفایی) و پیامدها دارای سه مقوله(طراحی اتاق فکر و توسعه ظرفیتها و توانمندسازی ذهن) میباشد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که باطراحی بهینه مدل سازمان مجازی در سازمانهای بدون دغدغه ، میتوان در راستای اهداف استراتژیک سازمان گام برداشت. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
سازمان بی دغدغه،
سازمان نگران،
داده بنیاد،
عملکرد سازمان، |
|
عنوان انگلیسی |
Designing a virtual organization model without worries with a Grounded Theory approach |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In recent years, competition for life and survival has reached the field of organizations and institutions, and in this regard, these structures have tended to use new tools in the present era to gain competitive advantage and more income. Today, one of the best ways that carefree organizations can use to improve performance for sustainable development in the electronic space is to design a business model based on their competitive advantages. The approach of the present study is a qualitative approach and data were collected by reviewing the literature and content analysis using the Delphi method by experts and the statistical sample includes 12 experts. Based on the findings, it was found that causal conditions have three categories (components). Motivation, creativity, innovation and agility of the organization) and, in-hospital factors with three categories (rules and regulations governing online businesses and government and policies and organizational culture) and intervention factors with two categories (security and communication considerations) strategies with three Categories (business environment dynamization and employee participation and self-fulfillment) and consequences have three categories (thinking room design and capacity development and mind empowerment). The results indicate that with the optimal design of online business model in carefree organizations, we can take steps towards the strategic goals of the organization. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
سازمان بی دغدغه,
سازمان نگران,
داده بنیاد,
عملکرد سازمان |
|
نویسندگان مقاله |
مجید فانی | استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران
علی قربانی | استادیار، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
محمد احمدزاده | دانشآموخته دکترای مدیریت دولتی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://phr.jrl.police.ir/article_98836_891c17e76b7c62723b5245899e554152.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|