منابع انسانی ناجا، جلد ۱۶، شماره ۷۰، صفحات ۹۷-۱۲۲

عنوان فارسی تأثیر مراقبت سازمانی بر رفتار نوآورانه کارکنان سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر مراقبت سازمانی بر رفتار نوآورانه کارکنان سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران انجام شد.
روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی، ز نظر نوع، به صورت کمی بوده و از نظر روش تحقیق نیز یک تحقیق توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران، به تعداد 225 نفر بود. بر اساس فرمول کوکران تعداد 142 نفر به عنوان نمونه آماری به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع‌اوری اطلاعات پرسشنامه مراقبت سازمانی بامنس (2016) رفتار نوآورانه کراس (2004) بود که روایی آن به صورت صوری و سازه‌ای بررسی شد. پایایی ان نیز با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS استفاده شد.
یافته‌ها: بر اساس یافته های پژوهش کلیه فرضیه ها مورد تایید قرار گرفت.
نتایج: نتایج نشان داد که مراقبت سازمانی بر رفتار نوآورانه و ابعاد مختلف آن (تولید ایده‌ها، توزیع ایده ها و به کارگیری ایده‌ها)، همچنین ابعاد مختلف مراقبت سازمانی (ساختارها، سیاستهای سازمانی و شیوه های مراقبت سازمانی) بر رفتار نوآورانه کارکنان سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران تاثیری مثبت و معنادار داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مراقبت سازمانی، رفتارهای نوآورانه، ساختارها، سیاستهای سازمانی و شیوه های مراقبت سازمانی،

عنوان انگلیسی Effect of organizational care on the innovative behavior of employees of the Tehran Municipality Terminals and Rides Park
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aim: The aim of this study was to determine the effect of organizational care on the innovative behavior of employees of Tehran Municipality Terminals and Rides Park.
Method: This research is quantitative in terms of applied purpose, in terms of type, and in terms of research method, it is a descriptive-survey research. The statistical population of the study was the managers, experts and employees of the Tehran Municipality Terminals and Riders Park Organization, numbering 225 people. According to Cochran's formula, 142 people were selected as a statistical sample by stratified random sampling. The main data collection tool was the Bamans (2016) Organizational Care Questionnaire Cross Innovative Behavior (2004), the validity of which was examined formally and structurally. Its reliability was also evaluated using Cronbach's alpha. Structural equation model and Smart PLS software were used to analyze the data.
Results: Based on the research findings, all hypotheses were confirmed.
Results: The results showed that organizational care on innovative behavior and its various dimensions (production of ideas, distribution of ideas and application of ideas), as well as different dimensions of organizational care (structures, organizational policies and organizational care methods) on innovative behavior of terminal staff And Tehran Municipality Equestrian Park has had a positive and significant effect.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مراقبت سازمانی, رفتارهای نوآورانه, ساختارها, سیاستهای سازمانی و شیوه های مراقبت سازمانی

نویسندگان مقاله حاجیه رجبی فرجاد |
دانشیار گروه مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم انتظامی امین

محمدمهدی رمضان زاده |
کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران

فائقه قریب |
کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://phr.jrl.police.ir/article_99974_3121542cc3bd3c0e4d7ba3b820a1531c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات