این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
منابع انسانی ناجا
، جلد ۱۷، شماره ۷۳، صفحات ۳۹-۷۰
عنوان فارسی
کاربست هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی
چکیده فارسی مقاله
روششناسی: پژوهش حاضر بر اساس رویکرد آمیخته(کمی و کیفی) بود که در مرحله اول روش تحقیق کیفی از نوع تحلیل محتوا بود که از مقالات در دسترس پایگاههای معتبر علمی مضامین مدل تحقیق استخراج شد و در مرحله دوم جهت اعتباریابی مدل از روش کمی استفاده شد که جامعه آماری بخش کمی کلیه کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی بود که 320 نفر بودند و نمونه طبق جدول مورگان 175 نفر بودند و پرسشنامه ها به صورت تصادفی ساده در نمونه آماری توزیع و جمع آوری شد. در این تحقیق، در گام کیفی از نرم افزار MAXQDA و در گام کمی از نرمافزار AMOS برای تحلیل استفاده شد.
یافتهها: مضامین کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی شناسایی شد وبرازش کلی مدل اندازه گیری توسط تحلیل عاملی تأییدی (CFA) دو مرحله ای تعیین شد.همچنین مطابق نتایج آزمون فریدمن عامل کاربرد(جذب، نگهداری) اولین اولویت را در به کارگیری هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی دارد و عوامل ارتباطات، پیامدی، زیرساخت نرمافزاری، رفتاری، سازمانی، زیرساختهای قانونی و خطمشی و پیامدی به ترتیب اولویتهای دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم را به خود اختصاص دادهاند.
نتیجهگیری:
با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاکید بر استقرار دولت الکترونیک و به تبع آن مدیریت الکترونیک منابع انسانی در این راستا یک وظیفه استراتژیک حیاتی که مدیریت منابع انسانی باید انجام دهد این است که سازمان را برای انقلاب هوش مصنوعی آماده سازد. بکارگیری هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی میتواند باعث بهبود تجربه کلی کارمندان شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش مصنوعی، کارمندیابی، خط مشی های مدیریت، منابع انسانی،
عنوان انگلیسی
Application of artificial intelligence in human resource management
چکیده انگلیسی مقاله
Methodology: The current research was based on a mixed-methods approach (quantitative and qualitative). In the initial phase, a qualitative research method of content analysis was employed. Relevant subjects of the research model were extracted from available articles in reputable scientific databases. In the second phase, a quantitative method was used for model validation. The statistical population for the quantitative segment consisted of all employees of the Tax Affairs Department of South Khorasan province, totaling 320 individuals. The sample size was determined as 175 individuals using Morgan's table, and the questionnaires were distributed and collected randomly within the sample. In this study, MAXQDA software was utilized for qualitative analysis, and AMOS software was used for quantitative analysis.
Findings: Themes related to the application of artificial intelligence in human resource management were identified, and the confirmatory factor analysis (CFA) was performed in a two-stage process to determine the overall fit of the measurement model. According to the Friedman's test results, the application factors (attraction, retention) were given the highest priority in employing artificial intelligence in human resource management. Communication, consequential, software infrastructure, behavioral, organizational, legal and policy infrastructure, and consequential factors were ranked second to eighth in terms of priority.
Conclusion: Considering the advancement of information and communication technology and the emphasis on establishing e-government and consequently electronic human resource management, a strategic and vital task that human resource management must undertake is preparing the organization for the artificial intelligence revolution. The incorporation of artificial intelligence in human resource management can lead to an improvement in the overall employee experience.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
هوش مصنوعی, کارمندیابی, خط مشی های مدیریت, منابع انسانی
نویسندگان مقاله
زهرا رجایی |
عضو هیات علمی
فاطمه نوفرستی |
دانشجو
زهرا حیدرنیا |
عضو هیات علمی
زهرا مهمی |
دانشجو دکتری
نشانی اینترنتی
http://phr.jrl.police.ir/article_101507_f86793959189944826f28e6924bc4c7e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات