|
مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۴۵-۱۶۶
|
|
|
عنوان فارسی |
آسیب شناسی نحوه اعمال قانون درخودروهای آلاینده شهر تهران |
|
چکیده فارسی مقاله |
تحقیق حاضر با هدف آسیبشناسی نحوه اعمال قانون در خودروهای آلاینده شهر تهران انجام گرفت. پژوهشحاضراز نظرهدف،کاربردیوازنظرروش، آمیختهاکتشافی،ابتداکیفیوبعد کمّیاست. جامعهآماریدر بخشکیفی شامل 10 نفر خبرگانحوزه ترافیک و آلودگی هوا بودند، که از طریق نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. در بخشکمّی 70 نفراز رؤسا و جانشینان راهور تهرانبزرگ کهبهصورت تمامشمارانتخاب شده بودند و 80 نفر از مراجعهکنندگان به مرکز معاینه فنی شرق تهران که بهروشنمونهگیریتصادفی ساده با استفاده از جدول مورگان از بین 101 انتخابشدند. دادههادربخشکیفیازطریقاجرای مصاحبهنیمهساختاریافته استخراجوتحلیل آنها توسط نرمافزارMaxqda انجام شد. دربخش کمیپسازتبدیلآسیبها بهگویههایبرگرفته از مرحله مصاحبه با استفاده از روش توصیفی-پیمایشیو نرمافزارهایspss مدل برآمده از فاز نخست تحقیق با روشهایتحلیل عاملیاکتشافیمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در بخش کیفی، مدل اولیه پژوهش و در مرحله کمی مدل نهایی پژوهش شناسایی شد و تمام ابعاد مدل داده بنیاد استخراجی تبیین شد. نتایجاینتحقیقنشانمیدهد مهمترین آسیبها در سه شاخه آسیبهای رفتاری، زمینهای و ساختاری در 9 مولفه شامل: مدیران، جو سازمانی، قانونگریزی، انگیزه و آموزش، سیاسی- قانونی، فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی- حقوقی، منابع مالی و زیرساخت طبقهبندی شدند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آسیبشناسی،
اعمال قانون،
خودروهای آلاینده، |
|
عنوان انگلیسی |
Pathology of how the law is applied in polluting cars in Tehran |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract Background and Aim: The present study was conducted with the aim of pathology of law enforcement in polluting vehicles in Tehran. Research Method: The present study is applied in terms of purpose and in terms of heuristic mixed method, first qualitative and quantitative. The statistical population in the qualitative section included experts in the field of traffic and air pollution, who were selected through purposive sampling and 10 people were selected. Also in the quantitative part, including the views of 70 heads and deputies of the Greater Tehran Road who were selected in full and 80 people who referred to the East Tehran Technical Examination Center by simple random sampling using Morgan table 101 were selected, data in the qualitative part were extracted through semi-structured interviews and their analysis was performed by Maxqda software. In the short part, after converting the injuries into items taken from the interview stage using descriptive-survey method and software spss The model derived from the first phase of the research was analyzed by exploratory factor analysis methods. Results: In the qualitative part, the initial research model and in the quantitative stage, the final research model were identified and all the dimensions of the extractive foundation data model were explained. Conclusion: The results of this study show that the most important injuries in the three branches of behavioral, contextual and structural injuries in 9 components including: managers, organizational climate, lawlessness, motivation and education, political-legal, cultural-social, economic-legal , Financial resources and infrastructure were classified. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
آسیبشناسی,
اعمال قانون,
خودروهای آلاینده |
|
نویسندگان مقاله |
سید مهدی حسینی | دانشجوی مدیریت عملیات ترافیک، دانشگاه علوم انتظامی امین
سیدسعید کشفی | دانشیار مدیریت آموزشی، دانشگاه علوم انتظامی امین
ابراهیم اسدیان | کارشناس ارشد مدیریت ترافیک، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tms.jrl.police.ir/article_94641_d3481fcc7894d4a84a77c8550910bf3c.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|