مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۱۶، شماره ۳، صفحات ۶۱-۸۴

عنوان فارسی نقش مدیریت استعداد در کیفیّت خدمات انتظامی - مورد مطالعه شهرستان کرج
چکیده فارسی مقاله  زمینه و هدف: یکی از ابزارهای اثربخش منابع انسانی، توجه به مدیریت استعداد است که با ایجاد سازوکار مناسب، یک تعهّد دو سویه بین مدیریت و سازمان به­وجود می‌آورد که ممکن است منجربه بهبود کیفیّت خدمات انتظامی شود. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی نقش مدیریت استعداد بر کیفیّت خدمات انتظامی در شهرستان کرج است.
روش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت در زمره تحقیقات توصیفی -  همبستگی است. جامعۀ آماری این پژوهش افسران ارشد و رؤسای کلانتری‌های شهرستان کرج دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد به تعداد 146 نفر بودند که از میان آن‌ها و با استفاده از جدول مورگان به‌صورت تصادفی ساده، 106 نفر انتخاب شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آزمون‌های آماری ضریب همبستگی و رگرسیون استفاده شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد در متغیر مدیریت استعداد، بالاترین میانگین مربوط به حفظ و نگهداری استعداد و انتخاب استعداد و بیشترین میانگین در بُعد کیفیّت خدمات، مربوط به شاخص‌های اطمینان‌پذیری و شواهد فیزیکی ملموس است. همچنین نتایج یافته­ها نشان داد ابعاد مدیریت استعداد به طور معناداری باعث ارتقا کیفیّت خدمات انتظامی می­شود (05/0 ˂ P).
نتیجه‌گیری: برآیند یافته­های پژوهش حاکی از ضرورت کشف استعدادهای موجود در فرماندهی انتظامی شهرستان کرج و استفاده بهینه از آن­ها برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می­باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت استعداد، جذب استعداد، انتخاب استعداد، به‌کارگیری استعداد، کیفیّت، خدمات انتظامی،

عنوان انگلیسی The Role of Talent Management in Quality of Police Services - Case Study of Karaj City
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aim: One of the effective tools of human resources is paying attention to talent management, which creates a proper mechanism, creates a two-way commitment between management and the organization, which may lead to improving the quality of law enforcement services. Therefore, the purpose of this study is to investigate the role of talent management on the quality of law enforcement services in Karaj.
Method: The present study is applied in terms of purpose and descriptive-correlational in nature. The statistical population of this study was 146 senior officers and heads of police stations in Karaj city, of which 106 people were selected using Morgan table by simple random sampling. Correlation coefficient and regression statistical tests were used to analyze the data.
Results: The results showed that in the talent management variable, the highest average is related to talent retention and talent selection and the highest average in the dimension of service quality is related to reliability indicators and tangible physical evidence. The results also showed that the dimensions of talent management significantly improve the quality of law enforcement services (P 05 0.05).
Conclusion: The results of the research indicate the need to discover the existing talents in the disciplinary command of Karaj city and use them optimally to provide desirable services to citizens.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدیریت استعداد, جذب استعداد, انتخاب استعداد, به‌کارگیری استعداد, کیفیّت, خدمات انتظامی

نویسندگان مقاله رضا اظهری |
کارشناس ارشد رشته فرماندهی و مدیریت انتظامی

یوسف محمدی مقدم |
استاد گروه مدیریت راهبردی، دانشکده فرماندهی و ستاد، دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://pmsq.jrl.police.ir/article_96644_69e9093972b7cb794db4e1b3cf18613c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات