|
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۱۷، شماره ۳، صفحات ۷۹-۱۱۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بازخوانی الگوی ارتباطات انسانی دانشجویان فرماندهی و مدیریت انتظامی |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: این مطالعه در حوزۀ مهارتهای ارتباط انسانی و با هدف راستیآزمایی شاخصهای الگوی ارتباطات انسانی دافوس (مصوب شورای تعالی و تحول دانشگاه علوم انتظامی امین، 1398) و نیز طراحی و تدوین منبعی برای آموزش شاخص مهارتهای ارتباط انسانی تدوین شده است. روش: پژوهش به روش کیفی و در چهارچوب تحلیل مضمون انجام شده است. افراد مشارکتکننده مشتمل بر سه طیف بودند: الف) 43 نفر از دانشجویان دافوس سال 1399، دوره 28 که در زمان انجام پژوهش در پنج کلاس مشغول به تحصیل بوده و درس ارتباطات انسانی را میگذرانند؛ ب) استادان درس ارتباطات انسانی (پنج نفر)؛ و ج) کارکنان صف استانی (54 نفر). درمجموع، نوزده نفر برای طیف نخست، سه نفر برای طیف دوم و هفده نفر برای طیف سوم به روش هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. دادهها از طریق برگزاری نشستهای خبرگی و گروه کانونی مجزا گردآوری شد. در پایان این نشستها، مدل ارتباطات انسانی دانشجویان دانشکده دافوس احصا و طراحی گردید. یافتهها: در کل پس از بازبینیهای متعدد، پانزده شاخص در بُعد فردی، ده شاخص برای بُعد درونسازمانی و پنج شاخص برای بُعد برونسازمانی ارتباطات انسانی احصا شد. نتیجهگیری: الگوی ارتباطات انسانی بهدستآمده تحولگرا و پیشرو بوده است و بر اساس مدل طراحی و تصویبشده شورای تعالی و تحول دانشگاه علوم انتظامی امین است. بنابراین لازم است برای ارتقای این ویژگی با اهمیت فرماندهی به این ابعاد و شاخصهای آنها توجه ویژه داشته باشیم. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
الگو،
ارتباطات انسانی،
دافوس،
ارتباطات فردی،
ارتباطات درونسازمانی،
ارتباطات برونسازمانی، |
|
عنوان انگلیسی |
Rereading the model of human communication of police command and management students |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and aim: This study was conducted in the field of human communication skills with the aim of verifying the indicators of the Daffos model of human communication (approved by the Council of Excellence and Development of Amin University of Police Sciences, 2018) and also designing and compiling a resource for training the index of human communication skills. Method: The research was conducted using a qualitative method and within the framework of thematic analysis. The participants consisted of three groups: a) 43 students of Daffodil in 2019, period 28, who were studying in five classes at the time of the research and were studying human communication; b) professors of human communication course (five people); and c) provincial staff (54 people). In total, nineteen people for the first spectrum, three people for the second spectrum and seventeen people for the third spectrum were selected in a purposeful way until reaching theoretical saturation. The data was collected through expert meetings and separate focus groups. At the end of these meetings, the human communication model of Daffodil students was calculated and designed. Findings: In total, after multiple revisions, fifteen indicators in the individual dimension, ten indicators for the intra-organizational dimension and five indicators for the extra-organizational dimension of human communication were counted. Conclusion: The model of human communication obtained has been evolutionary and progressive and is based on the model designed and approved by the Council of Excellence and Transformation of Amin University of Police Sciences. Therefore, it is necessary to pay special attention to these dimensions and their indicators in order to improve this characteristic with the importance of command. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
الگو,
ارتباطات انسانی,
دافوس,
ارتباطات فردی,
ارتباطات درونسازمانی,
ارتباطات برونسازمانی |
|
نویسندگان مقاله |
رضا عبدالرحمانی | دانشیار گروه علوم اجتماعی، دانشگاه علوم انتظامی امین. تهران. ایران.
رضا پورعلی | کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه علوم انتظامی امین. تهران. ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pmsq.jrl.police.ir/article_99189_fa3e789b7b007c6178cee7afd19bbc7f.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|