این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مدیریت بر آموزش انتظامی
، جلد ۱۴۰۱، شماره ۵۷، صفحات ۱۳۷-۱۶۲
عنوان فارسی
آسیبشناسی نظام مدیریت آموزش عالی (مطالعه موردی: یکی از یگانهای ارتش)
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف
: به دلیل رقابت شدیدی که در بین دانشگاهها در تأمین منابع و جذب دانشجو به وجود آمده، دانشگاهها نیاز به آسیب شناسی و بهبود وضعیت عملکرد خود دارند، از این رو این پژوهش با هدف، عارضهیابی نظام آموزش عالی یکی از یگانهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش کارکنان انجام شده است.
روش پژوهش:
روش جمعآوری دادهها پیمایشی و جهت تحلیل از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد، حجم جامعه پرسنل افسری مستقر در یکی از یگانهای ارتش 645 نفر و حجم نمونه از طریق فرمول کوکران 242 نفر محاسبه شد. نمونهگیری طبقهای تصادفی و ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه مشتمل بر 7 معیار و 61 گویه در حوزه توانمندسازها و نتایج است. روایی محتوایی این پرسشنامه به تأیید اساتید رسیده است. پایایی از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ با نرم افزار SPSS17 معادل 78/0 تأیید شده و برای تحلیل دادهها از آزمونهای " کولموگراف اسمیرنف" و " t" تک نمونه و آزمون دو جملهای استفاده شده است.
یافتهها:
یافتههای حاصل از آمار توصیفی، بیانگر آن است که کمترین آسیبپذیری مربوط به معیار رهبری و مدیریت آموزشی و بیشترین آسیبپذیری مربوط به معیار رضایت فراگیران بوده است. در بخش آمار استنباطی و در تأیید یافتههای توصیفی، در معیارهای مدیریت و رهبری و فرآیند آموزش، وضعیت تعالی مطلوب بوده است. در معیارهای ساختار سازمانی و مقررات و نیز منابع و امکانات آموزشی، وضعیت تعالی متوسط ارزیابی شده و در معیارهای رضایت فراگیران، تغییرات رفتاری و نتایج کلیدی وضعیت تعالی مطلوب نبوده است.
نتیجهگیری
:
بر مبنای یافته های تحقیق میتوان نتیجه گرفت که اغلب معیارهای مدیریت آموزشی در این مجموعه دچار آسیب هستند و از این رو نیاز است که این نظام مورد بازنگری قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آسیبشناسی، نظام مدیریت، آموزش عالی،
عنوان انگلیسی
Pathology of higher education management system (Case Study: An Army Unit)
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim
: Due to the intense competition between universities in providing resources and student recruitment, universities need pathology and improving their performance, so this study aims to diagnose the complication of the higher education system one of The units of the Army of the Islamic Republic of Iran have been trained in the field of personnel.
Methods:
The data collection method was survey and descriptive and inferential statistics were used for analysis. The population size of officer personnel stationed in one of the army units was 645 and the sample size was calculated through Cochran's formula of 242 people. Random stratified sampling and data collection tool is a questionnaire consisting of 7 criteria and 61 items in the field of enablers and results. The content validity of this questionnaire has been approved by professors. Reliability was confirmed by calculating Cronbach's alpha coefficient with SPSS17 software equal to 0.78 and for data analysis, one-sample "Kolmograph-Smirnov" and "t" tests and two-sentence test were used.
Findings
: The findings of descriptive statistics indicate that the lowest vulnerability was related to the criterion of leadership and educational management and the highest vulnerability was related to the criterion of learners' satisfaction. In the field of inferential statistics and in confirmation of descriptive findings, in the criteria of management and leadership and the training process, the state of excellence has been favorable. In the criteria of organizational structure and regulations, as well as educational resources and facilities, the status of excellent excellence has been evaluated, and in the criteria of learners' satisfaction, behavioral changes and key outcomes of the status of excellence have not been desirable
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آسیبشناسی, نظام مدیریت, آموزش عالی
نویسندگان مقاله
علی فرهادی |
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری؛ تهران، ایران
امیر حسین مقدسی لیچاهی |
دانشجوی دکتری مدیریت برنامه ریزی توسعه آموزش عالی دانشگاه مازندران.
صادق نصری |
دانشیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی؛ تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://mape.jrl.police.ir/article_98805_b604fef1abb16c93132e26b5e21dca21.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات