این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مدیریت بر آموزش انتظامی
، جلد ۱۴۰۱، شماره ۵۹، صفحات ۱۲۳-۱۵۲
عنوان فارسی
فرایند توسعه آموزش تربیتبدنی در فراجا با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری ISM
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف:
امروزه مساله آموزش در سازمانها از اهمیت خاصی برخوردار است.سازمان فراجا نیز از این قاعده مستثنی نیست و به دنبال توسعه آموزشهای مورد نیاز است. هدف
از
پژوهش
حاضر
فرایند شکل
گیری توسعه آموزش تربیت
بدنی در فراجا با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری ISM
است.
روش:
روش پژوهش از نوع کیفی مبتنی بر تکنیک تحلیل نرم و با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری ISM
هست. جامعه و نمونه آماری تحقیق شامل 15 نفر از خبرگان ورزش فراجا و
اعضای
هیئت
علمی
دانشگاه که بـهصورت نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات ماتریس 2*2 است. در این مطالعه، ابتدا مؤلفهها بر اساس مصاحبه با خبرگان که دانش و تخصص لازم در مورد مسئله تربیت بدنی فراجا را داشتند شناسایی و از نظراتشان برای ساخت و روایی مدل از طریق پرسشنامه مقایسه زوجی استفاده شد. در تحقیق حاضر جهت تحلیل داده ها از روش ISM
استفاده گردیده است.
یافتهها:
یافته های تحقیق با استفاده از ماتریسهای خودتعاملی ساختاری و ماتریسهای دستیابی اولیه و ثانویه نشان داد عامل بودجه و مالی در خوشه مستقل قرار گرفت بدین معنا که این متغیرها از میزان نفوذ بالا و اهمیت پایینی برخوردار هستند. همچنین متغیرهای امکانات و تجهیزات، عوامل انسانی و عوامل مدیریتی در خوشه پیوند قرار گرفتند. این متغیرها از میزان نفوذ بالا و میزان وابستگی بالایی برخوردار هستند.
نتیجهگیری:
متغیرهای کلیدی یا اثرگذار در توسعه آموزش تربیت بدنی فراجا چهار شاخص بودجه و مالی، امکانات و تجهیزات، عوامل انسانی و عوامل مدیریت می باشند. بنابراین شناسایی این متغیرها بهعنوان متغیرهای کلیدی فرایند توسعه آموزش تربیت بدنی فراجا برای نهادها و متولیان امر کمک میکند تا برای توسعه و بهبود در اولویت قرار گیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فرایند، توسعه، آموزش تربیت بدنی، فراجا، مدلسازی ساختاری تفسیری،
عنوان انگلیسی
The process of the development of physical education in Faraja with the interpretive structural modeling approach of ISM
چکیده انگلیسی مقاله
Background and purpose: Today, the issue of training in organizations is of particular importance. Faraja organization is no exception to this rule and seeks to develop the required training. The purpose of the current research is the formation process of the development of physical education in Faraja with the interpretive structural modeling approach of ISM.
Method: The research method is qualitative based on soft analysis technique and ISM interpretive structural modeling approach. The population and the statistical sample of the research include 15 people from Naja sports experts and university faculty members who were selected by purposive sampling. The data collection tool is a 2x2 matrix. First, the components were identified based on interviews with 15 experts. Then, their opinions were used to build and validate the model through a paired comparison questionnaire. In this research, the ISM method was used to analyze the data.
Findings: The budget and financial factor was placed in the independent cluster, which means that these variables have high influence and low importance.. These variables have a high degree of penetration and a high degree of dependence. In this regard, it can be said that the key or influential variables in the development of physical education are the four budget and financial indicators, facilities and equipment, human factors and management factors.
Conclusion:. Identifying these variables as key variables in the development process of Faraja physical education helps the institutions and the trustees to be prioritized for development and improvement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
فرایند, توسعه, آموزش تربیت بدنی, فراجا, مدلسازی ساختاری تفسیری
نویسندگان مقاله
سعید قربانی |
استادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول، گلستان، ایران
علیرضا رحیمی |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول،گلستان،ایران
امیر دانا |
استادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، تبریز، ایران
اکرم اصفهانی نیا |
استادیارگروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول، گلستان، ایران
نشانی اینترنتی
http://mape.jrl.police.ir/article_100085_642ce0ff7d5d207f4248caac425cb340.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات