دانش‌ انتظامی‌، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۵۶-۹۱

عنوان فارسی کیفیت مدیریت و مدیریت کیفیت در ناجا: تأملی در موضوع «پلیس مطلوب» با ارائه نمونه یک چارچوب برای دستیابی به آن
چکیده فارسی مقاله مدیریت موفق بر سه اصل مشتری مداری،انسان‌ مداری و کیفیت تأکید دارد.بر اینها«معنویت»را هم باید افزود که فرآورده قلب است.گفته‌اند:فرآورده مغز،اندیشه‌ است و فرآورده دل،انگیزه.و ما با به دست آوردن دل‌ انسان‌ها،و به تعبیر اماممان«حکومت بر دل‌ها»می‌توانیم‌ مغز آنها را رشد دهیم و بر بهره‌وری سازمان بیفزاییم. مدیران باید به دل و روابط عاطفی کارمندان خود توجه‌ کنند،زیرا دل‌سوخته تولید و عرضه شود،حتما با کیفیت‌ است.انگیزه،موتور درونی فرد است که با دادن پول و پاداش صرف به کارکنان و یا جریمه و مجازات آنها در یک‌ مقطع زمانی حاصل نمی‌شود.باید فرهنگ خوداجویی، تکلیف‌مداری،خوش‌خلقی،خوش‌برخوردی، خوش‌قولی،وقت‌شناسی،احساس مسئولیت،وجدان‌ کاری و مهم‌تر بودن کار سازمان از کار شخصی(بل تقدم‌ آن)نهادینه و ذاتی فرهنگ و اخلاق کار همه سازمان‌ها به‌ ویژه نیروی انتظامی گردد تا از این راه،پلیس مطلوب‌ اسلام،قرآن،ولایت و ملت به دست آید.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت کیفیت، کیفیت مدیریت، مطلوبیت پلیس،

عنوان انگلیسی .
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدیریت کیفیت, کیفیت مدیریت, مطلوبیت پلیس

نویسندگان مقاله محمد هادی مؤذن جامی |
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://pok.jrl.police.ir/article_97306_766b3c87bc6f7157e20aafe1292d7a95.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات