|
دانش انتظامی، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۵۶-۹۱
|
|
|
عنوان فارسی |
کیفیت مدیریت و مدیریت کیفیت در ناجا: تأملی در موضوع «پلیس مطلوب» با ارائه نمونه یک چارچوب برای دستیابی به آن |
|
چکیده فارسی مقاله |
مدیریت موفق بر سه اصل مشتری مداری،انسان مداری و کیفیت تأکید دارد.بر اینها«معنویت»را هم باید افزود که فرآورده قلب است.گفتهاند:فرآورده مغز،اندیشه است و فرآورده دل،انگیزه.و ما با به دست آوردن دل انسانها،و به تعبیر اماممان«حکومت بر دلها»میتوانیم مغز آنها را رشد دهیم و بر بهرهوری سازمان بیفزاییم. مدیران باید به دل و روابط عاطفی کارمندان خود توجه کنند،زیرا دلسوخته تولید و عرضه شود،حتما با کیفیت است.انگیزه،موتور درونی فرد است که با دادن پول و پاداش صرف به کارکنان و یا جریمه و مجازات آنها در یک مقطع زمانی حاصل نمیشود.باید فرهنگ خوداجویی، تکلیفمداری،خوشخلقی،خوشبرخوردی، خوشقولی،وقتشناسی،احساس مسئولیت،وجدان کاری و مهمتر بودن کار سازمان از کار شخصی(بل تقدم آن)نهادینه و ذاتی فرهنگ و اخلاق کار همه سازمانها به ویژه نیروی انتظامی گردد تا از این راه،پلیس مطلوب اسلام،قرآن،ولایت و ملت به دست آید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مدیریت کیفیت،
کیفیت مدیریت،
مطلوبیت پلیس، |
|
عنوان انگلیسی |
. |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
مدیریت کیفیت,
کیفیت مدیریت,
مطلوبیت پلیس |
|
نویسندگان مقاله |
محمد هادی مؤذن جامی | عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pok.jrl.police.ir/article_97306_766b3c87bc6f7157e20aafe1292d7a95.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|