|
دانش انتظامی، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۷۹-۹۳
|
|
|
عنوان فارسی |
گزینش علمی: بسترساز آموزش کارآمد در نیروی پلیس |
|
چکیده فارسی مقاله |
نیل به اهداف سازمان نیروی انتظامی، مستلزم گزینش افراد سالم و آموزش کارآمد به آنان است. هر چند که تطبیق ویژگی های شخصیتی و جسمانی مورد نیاز شغل پلیس و وظایف و ماموریت های محوله، به طور کامل امکان پذیر نیست، با این حال انتخاب کارکنانی که توان و آمادگی بیشتری داشته باشند، با استفاده از ابزارهای علمی و آزمون های روان شناختی میسر است. از طرفی مدیران و واحدهای ذیربط باید توجه بیشتری به ملاک های شخصیت، هوش، استعداد، مهارت و علایق داوطلبان داشته باشند تا زمینه را برای فراگیری بهتر آموزش های ارایه شده و در نهایت توان علمی کارکنان فراهم سازند. مجموعه حاضر، که به دو حیطه گزینش و آموزش پلیس پرداخته، مطالعه تطبیقی است که می تواند به مسوولان ذیربط در انتخاب کارکنان و جهت گیری برنامه های آموزشی شناخت و آگاهی لازم را ارایه دهد. هر چند که به نظر محقق، اولین و مهم ترین اولویت، گزینش صحیح کارکنان بوده و صرف هزینه در این زمینه کاملا مرقون به صره است. با این حال در آموزش فراگیران باید به تحولات و توسعه جامعه و نیازهای نوین پلیس توجه کرد |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
استخدام،
آزمون،
آزمون های شخصیتی،
مصاحبه،
آزمون های موقعیتی،
روانشناسی پلیس،
آموزش، |
|
عنوان انگلیسی |
. |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
استخدام,
آزمون,
آزمون های شخصیتی,
مصاحبه,
آزمون های موقعیتی,
روانشناسی پلیس,
آموزش |
|
نویسندگان مقاله |
علی مقدم | عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pok.jrl.police.ir/article_97474_1cc52da0e110d959bd98d07decd6091d.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|