دانش‌ انتظامی‌، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۶۷-۱۰۱

عنوان فارسی تغییرات ضروری در برنامه های درسی انتظامی دانش آموختگان در مقایسه با برنامه های درسی دانشجویان مصوب
چکیده فارسی مقاله برنامه های درسی انتظامی دانش آموختگان دانشگاه ها باید در راستای نیازهای شغلی این افراد در نیروی انتظامی طراحی و تدوین شود و برنامه های درسی دوره های انتظامی مصوب از حیث موضوع ها، واحدها، میزان ساعات و ... می تواند الگو و معیاری برای این برنامه ها باشد. هدف از نگارش این مقاله تعیین موضوع ها و عنوان های تشکیل دهنده برنامه درسی انتظامی دانش آموختگان دانشگاه ها و دوره های کاردانی و کارشناسی انتظامی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقایسه آن با یکدیگر است. در مقایسه و تحلیل برنامه های درسی مذکور مشخص شد سه برنامه فوق ضمن داشتن تشابه های موضوعی، دارای تفاوت های اساسی به ویژه در محتوای درس های انتظامی – نظامی – می باشند. لذا استخدام این دانش آموختگان در مقاطع کارشناسی و بالاتر برای رسته های ماموریتی نامناسب و برای رسته های پشتیبانی است و استخدام دارندگان مدرک کاردانی برای رسته های ماموریتی در صورت وجود ضرورت های پیش بینی نشده و مهم قابل توجیه می باشد. همچنین مشخص شد دانش آموختگان رشته حقوق، بیشترین تشابه موضوعی را با رسته انتظامی دارند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برنامه ریزی، برنامه درسی، موضوع درسی، برنامه ریزی درسی، اهداف برنامه درسی، رئوس برنامه درسی، برنامه ریزی آموزشی، محتوا، ارزشیابی برنامه درسی،

عنوان انگلیسی .
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله برنامه ریزی, برنامه درسی, موضوع درسی, برنامه ریزی درسی, اهداف برنامة درسی, رئوس برنامه درسی, برنامه ریزی آموزشی, محتوا, ارزشیابی برنامه درسی

نویسندگان مقاله عیسی بختیار |
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://pok.jrl.police.ir/article_97365_93ab1c40fb4a774d21564e87168a22c9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات