|
دانش انتظامی، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۶۷-۱۰۱
|
|
|
عنوان فارسی |
تغییرات ضروری در برنامه های درسی انتظامی دانش آموختگان در مقایسه با برنامه های درسی دانشجویان مصوب |
|
چکیده فارسی مقاله |
برنامه های درسی انتظامی دانش آموختگان دانشگاه ها باید در راستای نیازهای شغلی این افراد در نیروی انتظامی طراحی و تدوین شود و برنامه های درسی دوره های انتظامی مصوب از حیث موضوع ها، واحدها، میزان ساعات و ... می تواند الگو و معیاری برای این برنامه ها باشد. هدف از نگارش این مقاله تعیین موضوع ها و عنوان های تشکیل دهنده برنامه درسی انتظامی دانش آموختگان دانشگاه ها و دوره های کاردانی و کارشناسی انتظامی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقایسه آن با یکدیگر است. در مقایسه و تحلیل برنامه های درسی مذکور مشخص شد سه برنامه فوق ضمن داشتن تشابه های موضوعی، دارای تفاوت های اساسی به ویژه در محتوای درس های انتظامی – نظامی – می باشند. لذا استخدام این دانش آموختگان در مقاطع کارشناسی و بالاتر برای رسته های ماموریتی نامناسب و برای رسته های پشتیبانی است و استخدام دارندگان مدرک کاردانی برای رسته های ماموریتی در صورت وجود ضرورت های پیش بینی نشده و مهم قابل توجیه می باشد. همچنین مشخص شد دانش آموختگان رشته حقوق، بیشترین تشابه موضوعی را با رسته انتظامی دارند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
برنامه ریزی،
برنامه درسی،
موضوع درسی،
برنامه ریزی درسی،
اهداف برنامه درسی،
رئوس برنامه درسی،
برنامه ریزی آموزشی،
محتوا،
ارزشیابی برنامه درسی، |
|
عنوان انگلیسی |
. |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
برنامه ریزی,
برنامه درسی,
موضوع درسی,
برنامه ریزی درسی,
اهداف برنامة درسی,
رئوس برنامه درسی,
برنامه ریزی آموزشی,
محتوا,
ارزشیابی برنامه درسی |
|
نویسندگان مقاله |
عیسی بختیار | عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pok.jrl.police.ir/article_97365_93ab1c40fb4a774d21564e87168a22c9.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|