|
دانش انتظامی، جلد ۱۰، شماره ۳ و ۴ پاییز و زمستان، صفحات ۷-۲۲
|
|
|
عنوان فارسی |
رفتار شهروندی سازمان کارکنان پلیس جامعه محور |
|
چکیده فارسی مقاله |
رویکرد جامعهمحوری پلیس به دنبال آن است که اعتماد مردم و رضایت کارکنان را کسب و از این طریقء مشار کت و همکاری آنها را در شناسایی مشکلات اجامعه و اداره امور پلیسی جلب کند. یکی از راههای موئردر کسب اعتماد مردم و رضایت کا رکنان» ارائه خدمات با کیفیت به آنهاست. رفتارهای شهروندی سازمانی»رفتاری مطلوب جمعی و اختیاری هستند که میتوانند کیفیت خدمات را بهبود بخشند و به دنبال آن» اعتمادمردم و رضایت کارکنان را محقق سازند:به مین دلیل در تتخقیق حاضر اهدافی مانند تدوین شاخص رفتارشهروندی سازمانی» تدوین شاخص ارزیابی کیفیت خدمات» بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی با کیفیت خدمات و تعیین عوامل پیشبینی کننده رفتار شهروندی سازمانی پیگیری شد. سوالهای اصلی تحقیق عبارتاند از: آپا رفتار شهروندی سازمانی با کیفیت خدمات رابطه دارد؟ عوامل پیشبینی کننده رفتار شهروندی سازمانی کداماند؟ بررسی همزمان عوامل موثر بر رفتار شهروندی سازمانی نشان داد: ساختار سازمانی و انسجام گروهی به طور مستقیم بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر دارند» ولی فرهنگ سازمانی از طریق شخصیت بر رفتار شهروندی سازمانی دارد.
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
شخصیت،
کیفیت خدمات،
رفتار شهروندی سازمانی،
پلیس جامعهمحور،
خدمات پلیسـی، |
|
عنوان انگلیسی |
. |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
شخصیت,
کیفیت خدمات,
رفتار شهروندی سازمانی,
پلیس جامعهمحور,
خدمات پلیسـی |
|
نویسندگان مقاله |
قاسم انصاری رنانی | دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
عبدالله مجیدی | دانشیار دانشگاه علوم انتظامی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pok.jrl.police.ir/article_97386_b6260e8a860a4a6acfe5a487c38e8271.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|