دانش‌ انتظامی‌، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۱۸۳-۲۰۷

عنوان فارسی مقایسه تأثیر آموزش صبر و حل مسئله بر کاهش پرخاشگری پرخاشگری و انتخاب راهبردهای مقابله ای دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی انتظامی
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این پژوهش بررسی و مقایسه تأثیر آموزش صبر و آموزش حل مسئله در پرخاشـگری و انتخاب راهبردهای مقابله ای در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی است. برای این منظـور، تعـداد 60  نفــر از دانــشجویان بــا اســتفاده از روش خوشــه ای چند مرحلــه ای انتخــاب و بعــد از مرحلــه پیش آزمون، به 3 گروه آموزش صبر، آموزش حل مسئله و گروه کنترل تقسیم شدند. در این مرحلـه با استفاده از پرسشنامه پرخاشگری AAI و آزمـون انتخـاب راهبردهـای مقابلـه ای انـدلر و پـارکر (CISS)میزان پرخاشگری و نوع راهبردهای مقابله ای دانـشجویان انـدازه گیـری شـد. بعـد از 10 جلسه آموزش صبر و 9 جلسه آموزش حل مسئله، مجـدداً ایـن آزمـون هـا در 3 گـروه اجـرا شـد. داده های به دست آمده بعد از اجرای آزمون نرمالیته، به وسیله آمـاره هـای تـی اسـتیودنت و آنـالیز واریانس برای متغیر پرخاشگری و آزمون یومان و ینتی و کروسکال ـ والیس برای متغیر راهبردهای مقابله ای، تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان دهنده آن است که روش صبر در کاهش پرخاشـگری و روش مداخله ای حل مسئله در انتخاب راهبرد مسئله مدارانه مؤثرتر بوده اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله صبر/ حل مسئله/ پرخاشگری/ راهبرد اجتنابی/ راهبرد هیجانمدار/ راهبرد مسئله مدار،

عنوان انگلیسی .
چکیده انگلیسی مقاله .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله صبر/ حل مسئله/ پرخاشگری/ راهبرد اجتنابی/ راهبرد هیجانمدار/ راهبرد مسئله مدار

نویسندگان مقاله احمد ایزدی طامه |
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)

احمد برجعلی |
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

علی دلاور |
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

حسین اسکندری |
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)


نشانی اینترنتی http://pok.jrl.police.ir/article_97009_3808e0238fec9e160f4be4fd69d402f5.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات