|
دانش انتظامی، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۱۸۳-۲۰۷
|
|
|
عنوان فارسی |
مقایسه تأثیر آموزش صبر و حل مسئله بر کاهش پرخاشگری پرخاشگری و انتخاب راهبردهای مقابله ای دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی انتظامی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف اصلی این پژوهش بررسی و مقایسه تأثیر آموزش صبر و آموزش حل مسئله در پرخاشـگری و انتخاب راهبردهای مقابله ای در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی است. برای این منظـور، تعـداد 60 نفــر از دانــشجویان بــا اســتفاده از روش خوشــه ای چند مرحلــه ای انتخــاب و بعــد از مرحلــه پیش آزمون، به 3 گروه آموزش صبر، آموزش حل مسئله و گروه کنترل تقسیم شدند. در این مرحلـه با استفاده از پرسشنامه پرخاشگری AAI و آزمـون انتخـاب راهبردهـای مقابلـه ای انـدلر و پـارکر (CISS)میزان پرخاشگری و نوع راهبردهای مقابله ای دانـشجویان انـدازه گیـری شـد. بعـد از 10 جلسه آموزش صبر و 9 جلسه آموزش حل مسئله، مجـدداً ایـن آزمـون هـا در 3 گـروه اجـرا شـد. داده های به دست آمده بعد از اجرای آزمون نرمالیته، به وسیله آمـاره هـای تـی اسـتیودنت و آنـالیز واریانس برای متغیر پرخاشگری و آزمون یومان و ینتی و کروسکال ـ والیس برای متغیر راهبردهای مقابله ای، تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان دهنده آن است که روش صبر در کاهش پرخاشـگری و روش مداخله ای حل مسئله در انتخاب راهبرد مسئله مدارانه مؤثرتر بوده اند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
صبر/ حل مسئله/ پرخاشگری/ راهبرد اجتنابی/ راهبرد هیجانمدار/ راهبرد مسئله مدار، |
|
عنوان انگلیسی |
. |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
صبر/ حل مسئله/ پرخاشگری/ راهبرد اجتنابی/ راهبرد هیجانمدار/ راهبرد مسئله مدار |
|
نویسندگان مقاله |
احمد ایزدی طامه | عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)
احمد برجعلی | عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
علی دلاور | عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
حسین اسکندری | عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pok.jrl.police.ir/article_97009_3808e0238fec9e160f4be4fd69d402f5.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|