دانش‌ انتظامی‌، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۷-۳۹

عنوان فارسی هدف گذاری در الگوی تربیت پلیس کودکان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران
چکیده فارسی مقاله  مقاله حاضر با هدف شناسایی هدف­ گذاری در الگوی تربیت پلیس کودکان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است و اینکه این الگو دارای چه مؤلفه­ ها و شاخص­ه ایی می­ باشدو به عبارت دیگر، پلیس کودکان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران چه اهدافی را باید دنبال کند.مروری بر پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در ارتباط با موضوع تحقیق، همچون رمی زفسکی، الگوی منطقی– مفهومی وضع مطلوب نظام آموزشی سازمانی، رابرت واگن، پنی هاکت، سینگر، الگوی ایزو 10015 به این نتیجه منجر شد که در الگوهای مختلف نظام آموزشی کارکنان که توسط صاحب­نظران فوق ارائه شده است، به نقش مهم هدف­ گذاری در نظام آموزشی کارکنان توجه شده است. روش­شناسی تحقیق، روش تحقیق اکتشافی و از نوع پیمایشی بوده بنابراین فرضی ه­ای ارائه نشده است. نمونه ­گیری تحقیق از نوع غیراحتمالی و سهمیه­ ای متناسب می­ باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 169 نفر محاسبه گردیده است. روش گردآوری اطلاعات، میدانی، تکمیل پرسشنامه به همراه مصاحبه بوده است. به منظور اعتباریابی تحقیق از شگرد تحلیل عاملی اکتشافی در نرم­افزار spss تحلیل عاملی تاییدی lisrel در  نرم­افزار سود جسته­ایم.با توجه به شاخص ­های برازندگی مدل نظیر CFI، GFI وNNFI،بالای 90 درصد نشان می­ دهد که این مدل معنادار می­ باشد و شاخص ­ها بیانگر چهار مولفه می­ باشند که به ترتیب در عوامل زیر دسته ­بندی گردیدند: عامل اول: رعایت استانداردهای بین ­المللی کنوانسیون حقوق کودک؛عامل دوم: تخصصی شدن خدمات پلیس نسبت به کودکان و نوجوانان؛ عامل سوم: پیشگیری از بزه دیدگی و بزه کاری کودکان و نوجوانان؛ عامل چهارم: تعامل با سازمان­ ها و نهادهای داخلی و بین­ المللی مرتبط با حقوق کودک.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هدف گذاری/ تربیت پلیس کودکان و نوجوانان/ طراحی و اعتباریابی/ الگوی نظام آموزشی کارکنان،

عنوان انگلیسی .
چکیده انگلیسی مقاله .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله هدف گذاری/ تربیت پلیس کودکان و نوجوانان/ طراحی و اعتباریابی/ الگوی نظام آموزشی کارکنان

نویسندگان مقاله عبدالرحمن نوه ابراهیم |
دانشیار و رییس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم

حمیدرضا وارسته |
دانشیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم

بیژن عبداللهی |
استادیار دانشگاه تربیت معلم

مرتضی نیازخانی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم


نشانی اینترنتی http://pok.jrl.police.ir/article_97150_bdc462c14630bc34911bba4c56301d7e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات