دانش‌ انتظامی‌، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۹۱-۱۰۲

عنوان فارسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی برکیفیت خدمات کلانتری‎ها و پاسگاه های انتظامی
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: یکی از ادعاهای تحقیقات اخیر در مورد اثربخشی سازمان­ها، تاثیر رفتار شهروندی سازمانی در بهبود کیفیت خدمات است، در همین راستا هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی با کیفیت خدمات در کلانتری و ­پاسگاه­ های انتظامی است.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق را کارکنان شاغل در کلانتری­ های تهران بزرگ تشکیل داده اند و حجم نمونه 90 نفر برآورد شده است. روایی ابزار به وسیله روایی صوری و پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ(85/0) محاسبه گردید. برای تحلیل داده­ها از آزمون  همبستگی استفاده شده است.
یافته­ ها و نتایج: تحقیق نشان داد که بین ابعاد رفتار ­شهروندی سازمانی وکیفیت­ خدمات­ کلانتری و پاسگاه­ ها ­انتظامی رابطه معناداری وجود دارد؛ به عبارتی هرچه قدر رفتار شهروندی سازمانی در کلانتری‎ها مورد توجه قرار گرفته و بهبود یابد، کیفیت خدمات ارائه شده بهبود پیدا می­ کند و در این راستا متغیر احترام از سوی کارکنان به عنوان یکی از ابعاد رفتار شهروندی سازمانی از اولویت بالاتری برخوردار است.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رفتار­شهروندی­ سازمانی، پلیس، خدمات انتظامی، کلانتری، کیفیت خدمات،

عنوان انگلیسی .
چکیده انگلیسی مقاله .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله رفتار­شهروندی­ سازمانی, پلیس, خدمات انتظامی, کلانتری, کیفیت خدمات

نویسندگان مقاله صیاد درویشی |
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین

عبدالرحمن میرزاخانی |
دانشجوی دکترای مدیریت پیشگیری از جرم و هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین

نورالله حسینی خواه |
دانشجوی دکترای مدیریت پیشگیری از جرم و هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین

علی محمد ساعدی |
دانشجوی دکترای مدیریت پیشگیری از جرم و هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://pok.jrl.police.ir/article_97122_df72e045a2d3f09f9cb31d2f03281a99.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات