|
دانش انتظامی، جلد ۱۷، شماره ۳، صفحات ۶۹-۸۶
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی کیفیت خدمات مبتنی بر طرح مکنا از بُعد رضایت و اعتماد مردم به پلیس |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: تحقیق حاضر به بررسی و ارزیابی کیفیت خدمات مبتنی بر طرح مکنا از ُبعد رضایت و اعتماد مردم به پلیس میپردازد. به این منظور با شناسایی انتظارات و ادراکات مراجعان به سازمان نیروی انتظامی، شکاف بین آنها را تعیین می کند و راهکارهایی برای پرکردن یا کم کردن آن ارائه میدهد. روش: روش تحقیق در این مقاله توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق کلیه مراجعان به کلانتری 15 و 17 اردبیل در طول مرداد ماه بود که بالغ بر 3000 نفر بوده و با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه آماری 341 نفر انتخاب شد که به لحاظ شیوه نمونه گیری، نمونه گیری از نوع تصادفی طبقه ای نسبی است. ابزار اندازه گیری تحقیق، پرسشنامه بود. یافته ها و نتایج: نتایج تحقیق نشان داد که تفاوت معناداری بین انتظارات و ادراکات مراجعان نسبت به متغیرهای کیفیت خدمات مبنی بر طرح مکنا و رضایت و اعتماد مردم وجود دارد |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کیفیت خدمات،
مدل سروکوال،
رضایت از پلیس،
اعتماد به پلیس، |
|
عنوان انگلیسی |
. |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
کیفیت خدمات,
مدل سروکوال,
رضایت از پلیس,
اعتماد به پلیس |
|
نویسندگان مقاله |
حبیب ابراهیم پور | دانشیار مدیریت دولتی دانشگاه محقق اردبیلی
اصحاب حبیب زاده | دانشیارعلوم ارتباطات دانشگاه علوم انتظامی امین
رسول نجفی | کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، همکار پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اردبیل
عظیم حبیب زاده | رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اردبیل
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pok.jrl.police.ir/article_97145_35696868b74ee7a10cb3125cab4a3731.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|