توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، جلد ۱۳۹۹، شماره ۵۸، صفحات ۸۴-۱۱۰

عنوان فارسی مدل نظام آموزش با رویکرد چابکی (مطالعه موردی: شعبه های بانک ملت شهر یزد)
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر در پی تدوین مدل نظام آموزش با رویکرد چابکی است. نوع پژوهش از نظر هدف کاربردی توسعه‌ای است و در زمره پژوهش‌های ترکیبی در دو مرحله کیفی و کمی اجرا شد. جامعه آماری در مرحله کیفی بین 13 نفر از مدیران و معاونان و رؤسای بانک ملت شهر یزد و 3 نفر از اساتید دانشگاهی بودند و تمام کارکنان و مدیران شعبه های بانک ملت شهر یزد به‌عنوان جامعه آماری مرحله کمی پژوهش در نظر گرفته شد. به‌منظور برآورد حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد که در حدود 200 نفر به‌عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند (تعداد 184 پرسشنامه جمع‌آوری شد). برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از نرم‌افزار Amoss22 استفاده شد. نتایج نشان داد 17 شاخص استخراج‌شده از اهمیت بالاتری برخوردار بوده‌اند که در ابعاد شایستگی، آینده‌نگری و انعطاف پذیری دسته بندی شدند. نتایج حاصل از بخش کمی به‌دست‌آمده نشان داد، مولفه انعطاف پذیری با ضریب تاثیر (0.785) دارای بیشترین تاثیر است. همچنین مولفه های آینده نگری با ضریب (0.742) و شایستگی با ضریب(0.738) تاثیر معنادار و  مثبتی بر نظام آموزش چابک دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت منابع انسانی، نظام آموزش چابک، شایستگی، آینده نگری، انعطاف پذیری،

عنوان انگلیسی A Model of the Education System with an Agility Approach (Case Study: Bank Mellat Branches in Yazd)
چکیده انگلیسی مقاله The present study seeks to develop a model of the education system with an agility approach. The type of research is developmental in terms of purpose and was conducted as a combination of qualitative and quantitative research. The statistical population in the qualitative stage were13 managers and deputies and heads of Bank Mellat in Yazd and 3 university professors. Morgan table was used to estimate the sample size and about 200 people were considered as a statistical sample (184 questionnaires were collected). Amoss22 software was used to analyze the data. The results showed that the 17 extracted indicators were of higher importance and were classified into competency, futurism and flexibility dimensions. The results obtained from the quantitatively obtained part showed that the flexibility component with the impact factor 0.785 has the greatest impact. Also, the components of foresight with a coefficient 0.742 and competence with a coefficient 0.738 have a significant and positive effect on the agile education system.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدیریت منابع انسانی, نظام آموزش چابک, شایستگی, آینده نگری, انعطاف پذیری

نویسندگان مقاله هادی تیموری |
دانشیار، گروه مدیریت منابع انسانی،دانشگاه اصفهان، ایران

علی نصر اصفهانی |
دانشیار، گروه مدیریت منابع انسانی، دانشگاه اصفهان، ایران

سید محمد یونسی فر |
دکتری مدیریت منابع انسانی و رفتارسازمانی، دانشگاه اصفهان، ایران


نشانی اینترنتی http://harold.jrl.police.ir/article_95079_3546e90a52b071365a1c35dad40fe364.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات