|
توسعه سازمانی پلیس، جلد ۱۶، شماره ۷۰، صفحات ۵۷-۸۰
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی فرهنگ سازمانی کمیته امداد امام خمینی بر اساس مدل فرهنگ سازمانی یادگیرنده مارسیک و واتکینز |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از این پژوهش، شناسایی فرهنگ موجود و مطلوب در کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس مدل فرهنگ سازمانی یادگیرنده می باشد پژوهش حاضر از لحاظ هدف، از نوع کاربردی و از لحاظ روش مورد استفاده، از نوع توصیفی- پیمایشی است که از نرم افزار اس پی اس اس نسخه 23 و پی ال اس استفاده شده است در پژوهش جهت اندازهگیری فرهنگ سازمانی یادگیرنده و مؤلفههای آن توسط مدل نظری مارسیک و واتکینز(2003) که حاوی 54 گویه در مجموع با هفت بعد (از قبیل ایجاد فرصت ها یادگیری مداوم، ترویج فرهنگ گفتمان و گفتگو، تشویق همکاری و یادگیری، ایجاد سیستم برای به اشتراک گذاری یادگیری، توانمندی افراد در دیدگاه جمعی، پاسخگویی سازمان به چالشهای محیطی، ارائه رهبری استراتژیک برای یادگیری) بر اساس پرسشنامه ای استاندارد شده با طیف لیکرت ( 5 تایی) شامل 54 گویه اندازه گیری می شود.به منظور برآورد روایی و پایایی فرهنگ سازمانی یادگیرنده از تحلیل عاملی تأییدی استفاده گردید و اعتبار همگرایی و اعتبار افتراقی و پایایی ترکیبی پرسشنامه ها و گویه های فرهنگ سازمانی یادگیرنده تایید گردید. نتیجه تحقیق نشان داد وضعیت سازمان از لحاظ 7 مولفه فرهنگ سازمانی یادگیرنده و بر اساس قضیه حد مرکزی میانگین تفاوت معنی داری با عدد 3 (حد متوسط ) ندارد و با توجه به مقایسه انجام شده و آماره t مشاهده شده در حد متوسط و بیشتر از آن قراردارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
فرهنگ سازمانی یادگیرنده،
کمیته امداد امام خمینی،
مدل مارسیک و واتکینز، |
|
عنوان انگلیسی |
to identify the quo and desirable culture in the Imam Khomeini Relief Committee. |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The purpose of the study was to identify the quo and desirable culture in the Imam Khomeini Relief Committee. this study is applied and field-survey research. for data analyzing the SPSS23 and pls softwares is used. learning organizational culture and its components was measured based on a standardized questionnaire based on Marsick's and Watkins (2003) with Likert scale (5 options) with 54 items (creating continuous learning opportunities, promoting discourse culture and dialogue, encouraging collaboration and learning, creating a system for sharing learning, the individuals' ability in collective view, the organization's responses to environmental challenges, and the provision of strategic leadership for learning).Confirmatory factor analysis (CFA) was used to estimate the validity and reliability of the learning organizational culture that were confirmed Convergent Validity and Discriminant Validity also composite reliability of the organizational learning culture questionnaire the variables The results of analysis have shown that the status the mean of 7 components of learning organizational culture, According to Central Limit Theorem and the comparison of the average of each of components (with number 3) with regard the t statistic, is higher than the average (number 3). |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
فرهنگ سازمانی یادگیرنده,
کمیته امداد امام خمینی,
مدل مارسیک و واتکینز |
|
نویسندگان مقاله |
زهرا رجائی | استادیار مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور بیرجند
محمدمهدی ناصرآبادی | استادیار ریاضی، دانشکده ریاضی، دانشگاه پیام نور، بیرجند
حمیده هادی نیا | مربی، مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه پیام نور، قاین
زهرا مهمی | دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، بیرجند،
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod.jrl.police.ir/article_95128_0c6c700aea2e456e96ac91ae13a1ca31.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|