|
توسعه سازمانی پلیس، جلد ۱۸، شماره ۷۸، صفحات ۱۱۵-۱۳۸
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائه الگوی مدیریت دانش برای اعضای هیت علمی دانشگاه ها |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضرطراحی الگوی مدیریت دانش برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران
است. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع داده کیفی و از نظر ماهیت و نوع مطالعه دادهبنیاد نوظهور است. جامعه مورد نظر پژوهش شامل کلیه خبرگان حوزه مدیریت دانش تشکیل میدهد که بر اساس روش نمونهگیری نظری از نوع گلولهبرفی و بر اساس اشباع نظری دادهها، 15 نفر خبره برای مصاحبه انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمهساختاریافته بود که در آن، ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای الگوی مدیریت دانایی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شد. برای فرم مصاحبه یادشده ابتدا همه الگوها، یافتهها، مطالعات و نظریههای ملی و جهانی بررسی شده، سپس، با کدگذاری باز، شاخصها احصا شدند و از طریق کدگذاری محوری، در قالب ابعاد، مؤلفهها و شاخصها مقولهبندی شد، و برای 15 نفر از خبرگان ارسال و به کمک کدگذاری انتخابی از طریق مصاحبه، فن دلفی و بارش فکری ابعاد و مؤلفهها شناسایی شد. در نتیجه، 7 بعد، 35 مؤلفه و 140 برای طراحی الگوی مدیریت دانش برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نهایی شد. پس از تأیید نهایی و اولویتبندی خبرگان، ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای سازنده الگو ترسیم شده، و مجدداً الگوی یادشده توسط خبرگان اعتباریابی شد.در بخش کمی حجم نمونه بر اساس فرمول تعیین حجم مورگان190نفرانتخاب شدند.در پژوهش حاضر پس از کدگذاری باز ومحوری ابزار سنجش حاصل شده، در قالب یک فرم تنظیم وبرای خبرگان جهت کدگذاری انتخابی ارسال گردید.ومورد اعتبار سنجی قرار گرفت،وبر این اساس پرسشنامه محقق ساخته طراحی ،ومیان نمونه آماری انتخاب شده توزیع گردید.ودر پایان داده های جمع آوری شده بااستفاده از آمار توصیفی واستنباطی مورد تجزیه وتحلیل واقع گردید |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
دانش،
مدیریت دانش،
الگوی مدیریت دانش، |
|
عنوان انگلیسی |
Presentation of pattern for knowledge management for members of the faculty of University |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
هدف پژوهش حاضرطراحی الگوی مدیریت دانش برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران
است. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع داده کیفی و از نظر ماهیت و نوع مطالعه دادهبنیاد نوظهور است. جامعة مورد نظر پژوهش شامل کلیة خبرگان حوزه مدیریت دانش تشکیل میدهد که بر اساس روش نمونهگیری نظری از نوع گلولهبرفی و بر اساس اشباع نظری دادهها، 15 نفر خبره برای مصاحبه انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبة نیمهساختاریافته بود که در آن، ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای الگوی مدیریت دانایی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شد. برای فرم مصاحبة یادشده ابتدا همة الگوها، یافتهها، مطالعات و نظریههای ملی و جهانی بررسی شده، سپس، با کدگذاری باز، شاخصها احصا شدند و از طریق کدگذاری محوری، در قالب ابعاد، مؤلفهها و شاخصها مقولهبندی شد، و برای 15 نفر از خبرگان ارسال و به کمک کدگذاری انتخابی از طریق مصاحبه، فن دلفی و بارش فکری ابعاد و مؤلفهها شناسایی شد. در نتیجه، 7 بعد، 35 مؤلفه و 140 برای طراحی الگوی مدیریت دانش برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نهایی شد. پس از تأیید نهایی و اولویتبندی خبرگان، ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای سازندة الگو ترسیم شده، و مجدداً الگوی یادشده توسط خبرگان اعتباریابی شد.در بخش کمی حجم نمونه بر اساس فرمول تعیین حجم مورگان190نفرانتخاب شدند.در پژوهش حاضر پس از کدگذاری باز ومحوری ابزار سنجش حاصل شده، در قالب یک فرم تنظیم وبرای خبرگان جهت کدگذاری انتخابی ارسال گردید |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
دانش,
مدیریت دانش,
الگوی مدیریت دانش |
|
نویسندگان مقاله |
محمد شفائی یامچلو | گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناس ی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلا مشهر، تهران، ایرا ن
عباس خورشیدی | گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناس ی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلا مشهر، تهران، ایرا ن
نادر برزگر | گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناس ی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلا مشهر، تهران، ایرا ن
سعید مرادی | گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناس ی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلا مشهر، تهران، ایرا ن
رضا کرمی | گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناس ی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلا مشهر، تهران، ایرا ن
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod.jrl.police.ir/article_98043_c7ca281a624d9925b5e86b250267a151.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|