توسعه سازمانی پلیس، جلد ۲۰، شماره ۸۴، صفحات ۱۰۳-۱۴۰

عنوان فارسی تبیین مدل عاملی مؤثر بر یادگیری خودراهبر کارکنان فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با رویکرد ترکیبی (DANP)
چکیده فارسی مقاله شناســایی‌ عوامل موثر بر یادگیــری خودراهبــر مــی‌ توانــد بــه‌ جریــان بهتــر و موثرتــر یادگیــری کمــک‌ کنــد. هدف از انجام این پژوهش، بررسی عوامل موثر بر یادگیری خودراهبر کارکنان در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با رویکرد ترکیبی دیمتیل فازی و تحلیل شبکه بود. در این تحقیق توصیفی-تحلیلی، عوامل اثرگذار در 10 عامل به روش دلفی فازی توسط نظرات خبرگان بومی سازی و انتخاب شدند. سپس از روش دیمتل فازی برای تعیین روابط، شدت اثرگذاری و اثرپذیری عوامل و از روش فرآیند تحلیل شبکه‎ی برای وزن دهی و اولویت بندی عوامل استفاده شد. جامعه آماری پژوهش 12 نفر از خبرگان فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی بودند که با استفاده از روش غیرتصادفی، گزینشی و هدفمند انتخاب شدند. روش گرداوری اطلاعات به صورت مطالعات کتابخانه ای و میدانی بود که در روش میدانی از ابزار مصاحبه با خبرگان بهره گرفته شده است. بر اساس نتایج تحقیق وجدان کاری از بیشترین تأثیر گذاری برخوردار است کنترل زمان، خودکار آمدی، خلاقیت فردی، استفاده از فن آوری، انگیزه رشد و پیشرفت، تفکر انتقادی، هدف گذاری، مهارت خود مدیریتی و راهبردهای فراشناختی در درجات بعدی تاثیرگذاری قرار دارند. همچنین خلاقیت فردی از بیشترین تأثیرپذیری برخوردار است و وجدان کاری، خودکارآمدی، راهبردهای فراشناختی، مهارت‌های خودمدیریتی، کنترل زمان، هدف گذاری، استفاده از فناوری، انگیزه رشد و پیشرفت و تفکر انتقادی در درجات بعدی تأثیرپذیری قرار دارند. همچنین نتایج نشان داد که، کنترل زمان، خودکارآمدی، انگیزه رشد و پیشرفت، تفکر انتقادی، هدف گذاری و مهارت خود مدیریتی علی بوده و وجدان کاری، خلاقیت فردی، استفاده از فناوری و راهبردهای فراشناختی معلول به حساب می‌آیند. در نهایت با بهره گیری از روش DNAP مشخص شد که مهارت خود مدیریتی دارای بیشترین وزن تأثیرگذار (0.12) است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله یادگیری خودراهبر، کارکنان، یادگیری، فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی،

عنوان انگلیسی Explaining the Effective Factor Model on the Self-Directed Learning of West Azarbaijan Police Command Staff with a Combined Approach (DANP)
چکیده انگلیسی مقاله Identification of Effective Factors on Self-directed Learning can help improve the effectiveness of learning. The aim of this research was to investigate the effective factors on self-directed learning of employees in the police command of West Azerbaijan province using a hybrid approach of fuzzy DEMATEL and network analysis. In this descriptive-analytical study, the influential factors were selected by the opinions of experts using the Fuzzy Delphi method in 10 factors. Then, the DEMATEL fuzzy method was used to determine the relationships, intensity of influence, and dependence of the factors, and the network process analysis method was used to weigh and prioritize the factors. The statistical population of the study consisted of 12 experts in the police command of West Azerbaijan province who were selected using a non-random, purposive and targeted sampling method. The data collection method was through library and field studies, and in the field method, an interview tool was used to collect data from the experts. According to the results of the research, Conscientiousness has the highest impact, followed by time control, self-efficacy, individual creativity, use of technology, motivation for growth and progress, critical thinking, goal setting, self-management skills, and metacognitive strategies. Also, individual creativity has the highest susceptibility, and conscientiousness, self-efficacy, metacognitive strategies, self-management skills, time control, goal setting, use of technology, motivation for growth and progress, and critical thinking are susceptible in the next levels. The results also showed that time control, self-efficacy, motivation for growth and progress, critical thinking, goal setting, and self-management skills are causal, while conscientiousness, individual creativity, use of technology, and metacognitive strategies are affected. Finally, using the DNAP method, it was determined that self-management skills have the highest influential weight (0.12).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله یادگیری خودراهبر, کارکنان, یادگیری, فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی

نویسندگان مقاله شیروان کیوانی |
گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارومیه، ارومیه، ایران

ماهرخ لطف الهی |
عضو هیئت علمی گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارومیه، ارومیه، ایران

محمد راد |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارومیه، ارومیه، ایران.


نشانی اینترنتی http://pod.jrl.police.ir/article_101297_1b4fcbb6aaf3ceddd79baa63e3e691de.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات