توسعه سازمانی پلیس، جلد ۲۰، شماره ۸۴، صفحات ۴۷-۷۲

عنوان فارسی شناسایی ابعاد و شاخص های ارتقاء کیفیت خدمات در پلیس ( با رویکردی اکتشافی)
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف این مقاله ارائه استراتژی‌هایی برای ارتقاء کیفیت خدمات در پلیس به عنوان یک سازمان دولتی است. کمبود چارچوب نظری در این حوزه محققان را بر آن داشت تا در این مقاله دست به شناسایی استراتژی‌های ارتقاء کیفیت پلیس به روش تحلیل تم بزنند.

روش‌شناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق،توصیفی - پیمایشی است. به منظور تجزیه و تحلیل، از دو روش کمی و کیفی استفاده شد.

یافته‌ها: ابتدا در آن با استفاده از مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریاقته با 28 نفر از جامعه خبرگان حوزه پلیس استراتژی‌های ارتقاء کیفیت خدمات شناسایی سپس با استفاده از تکنیک تحلیل تم، 8 تم اصلی مشخص گردید. به منظور بررسی وضعیت فعلی هر یک از استراتژی‌ها، پرسشنامه‌ای محقق ساخته بر اساس یافته‌های مصاحبه طراحی گردید و در جامعه آماری که شامل 412 نفر از شهروندان منطقه 6 شهر تهران می شد، توزیع گردید. و برای اولویت‌بندی استراتژی‌ها، پرسشنامه‌ای دیگری طراحی گردید و مجددا به جامعه خبرگان داده شد.

نتایج: پس از تحلیل و بررسی یافته‌های تحلیل تم و پرسشنامه خبرگان، 8 بعد از استراتژی‌ها ارتقاء کیفیت به ترتیب اولویت‌بندی گردید: مهم‌ترین ابعاد از دید خبرگان؛ مسئولیت‌پذیری، به موقع‌اقدام نمودن و همدلی بود. یافته‌های پرسشنامه دوم (شهروندان)، نشان داد که 25 استراتژی از 40 استراتژی در وضعیت مطلوب و خوبی به سر می‌برند و برای 15 استراتژی دیگر باید تدابیر لازم صورت گیرد. همچنین مشخص شد که از دید شهروندان، ابعاد تضمین، به موقع‌اقدام نمودن و مسئولیت‌پذیری بالاترین امتیاز را در وضعیت فعلی دارند.

ا با یسب یطب س س س
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کیفیت خدمات، پلیس، ابعاد، تحلیل تم،

عنوان انگلیسی Identify the strategies of improve the quality of service in the police
چکیده انگلیسی مقاله Purpose: The purpose of this article is to present strategies to improve the quality of service in the police as a government agency. The lack of a theoretical framework in this area has led the researchers to identify strategies to improve the quality of the police through the analysis of the topic.

Methodology: The present study is an applied research method and is a survey in terms of research method. In order to analyze, quantitative and qualitative methods were used.

Results: First, using semi-structured interviews with 28 members of the police community, experts identified the quality of service promotion strategies. Then, using the theme analysis technique, eight main themes were identified. In order to investigate the current status of each strategy, a researcher-made questionnaire was designed based on the findings of the interview and distributed in the statistical society including 412 citizens from the 6th district of Tehran. To prioritize strategies, another questionnaire was designed and again given to the community of experts.

Results: After analyzing and analyzing the findings of the theme analysis and the experts' questionnaire, after the strategies, quality promotion was prioritized, respectively: the most important dimensions from the perspective of experts; responsibility, timely delivery and empathy. Was. The results of the second questionnaire (citizens) showed that 25 strategies out of 40 strategies are in a good and desirable situation and for the other 15 strategies should be taken. It was also found that in the eyes of citizens, the dimensions of guarantee, timely delivery and accountability have the highest score in the current situation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کیفیت خدمات, پلیس, ابعاد, تحلیل تم

نویسندگان مقاله محبوبه رشیدی |
پژوهشگر و مدرس دانشگاه

رسول معتضدیان |
کارشناس برنامه ریزی سازمان اداری و استخدامی.


نشانی اینترنتی http://pod.jrl.police.ir/article_100968_6b29aff236c8c0936b25a12de64d7d5c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات