اندیشه آماد، جلد ۱۹، شماره ۷۳، صفحات ۱۰۳-۱۲۰

عنوان فارسی تاثیر ابعاد نوآوری سبز و فرهنگ نوآوری بر عملکرد مالی سازمان با توجه به نقش عملکرد زیست محیطی
چکیده فارسی مقاله این تحقیق با هدف تعیین تاثیر ابعاد نوآوری سبز و فرهنگ نوآوری بر عملکرد مالی سازمان با توجه به نقش عملکرد زیست محیطی صورت گرفت. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظرروش توصیفی – پیمایشی و جامعه آماری تحقیق، شرکت های تولید ظروف یکبار مصرف استان تهران بودند که تعداد 80 شرکت بصورت تصادفی ساده بعنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده در این تحقیق پرسشنامه های استاندارد آیدین کایاباسی (2016)، هاو ژانگ (2016)، یونگ کیولی (2013)، اشوین (2004)، آلن مایر (1990)، وانتاویو و همکاران (2016) و نیل و همکاران (2012) بود. در این پژوهش از آزمون های نرمال بودن، بارتلت برای کفایت حجم نمونه، آزمون معناداری تی جهت بررسی فرضیه های تحقیق و معادلات ساختاری جهت بررسی روابط بین متغیرها استفاده­ گردید. نتایج تحقیق نشان دادند فرهنگ نوآوری بر عملکرد مالی وعملکرد زیست محیطی شرکتهای تولید ظروف یکبار مصرف استان تهران تأثیر دارد. همچنین نوآوری محصول سبز، نوآوری فرآیند سبز، نوآوری مدیریتی سبز، نوآوری فناورانۀ سبز بر عملکرد زیست محیطی تأثیر دارد. درنهایت نوآوری فرآیند سبز، نوآوری مدیریتی سبز، عملکرد زیست محیطی بر عملکرد مالی شرکتهای تولید ظروف یکبار مصرف استان تهران تأثیر دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فرهنگ نوآوری، عملکرد مالی، نوآوری سبز، عملکرد زیست محیطی،

عنوان انگلیسی The effect of green innovation and innovation culture on the financial performance of the organization according to the role of environmental performance
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to determine the effect of green innovation and innovation culture on the financial performance of the organization according to the role of environmental performance. This research is an applied research in terms of purpose and is in the category of descriptive research. The statistical population of this study includes disposable tableware companies in Tehran. a total of 80 companies were randomly selected as a sample. Data collection tools in this study were standard questionnaires of Aydin Kayabasi(2016), Hao Zhang(2016), Jung Kiuli(2013), Ashwin(2004), Ellen Meyer(1990), Vantavio et al.(2016), And Neil et al(2012).in this research Bartlett's normality tests were used to measure the sample size and to use research hypotheses and structural equations to examine the relationships between variables. The results showed that the culture of innovation has an impact on the financial performance and environmental performance of disposable tableware companies in Tehran. Also, green product innovation, green process innovation, green management innovation, green technological innovation, affect environmental performance. Finally, green process innovation, green management innovation and  environmental performance  affect the financial performance of disposable tableware companies in Tehran province.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله فرهنگ نوآوری, عملکرد مالی, نوآوری سبز, عملکرد زیست محیطی

نویسندگان مقاله شهرزاد طیاران |
استادیار گروه مدیریت صنعتی، واحد الکترونیکی داشگاه آزاد اسلامی

صدیقه طوطیان اصفهانی |
دانشیار گروه مدیریت دولتی، واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی

آوا محمدی |
کارشناسی ارشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی


نشانی اینترنتی http://lot.jrl.police.ir/article_94602_f00f30039510720ef4ad5699a11a5628.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات