اندیشه آماد، جلد ۱۹، شماره ۷۳، صفحات ۱-۲۶

عنوان فارسی عارضه یابی فرایند های کنترل کیفیت در تأمین اقلام تخصصی (مورد مطالعه؛ یکی از سازمان های نظامی – انتظامی)
چکیده فارسی مقاله امروزه میزان آمادگی تجهیزات و اقلام تخصصی در سازمان های نظامی - انتظامی موردتوجه زیادی می‌باشد زیرا افزایش عمر و کیفیت اقلام موردنظر باعث صرفه جویی فراوان در کشور می گردد. هدف اصلی تحقیق بررسی عارضه‌های موجود در فرایندهای کنترل کیفیت تأمین اقلام تخصصی سازمان مورد مطالعه بود؛ و اهداف فرعی به ترتیب بررسی عارضه های اجرای فرایندهای کنترل کیفیت در محور طراحی، بررسی عارضه های فرایندهای کنترل کیفیت در محور انطباق، بررسی عارضه های فرایندهای کنترل کیفیت در محور عملکردی و بررسی آسیب‌های فرایندهای کنترل کیفیت در محور کیفیت خدمات سازمان مورد مطالعه بودند. این تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی بوده و در زمره تحقیقات کاربردی قرار دارد و به روش پیمایشی صورت گرفته است. برای جمع‌آوری اطلاعات میدانی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد، جامعه آماری تحقیق 50 نفر از مدیران، فرماندهان وکارشناسان ارشد یکی از سازمان های نظامی – انتظامی بود که از تمام آنها جمع آوری اطلاعات انجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که از 43 گویه بررسی ‌شده در چهار محور (طراحی، انطباق، عملکردی و خدمات) 14 مورد از آن‌ها دارای آسیب می باشد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کنترل کیفیت، تأمین کالا، کیفیت طراحی، انطباق محصول، عملکرد محصول، کیفیت،

عنوان انگلیسی Complication of quality control processes in the supply of specialized items (case study; one of the military-police enforcement organizations)
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, the level of readiness of specialized equipment and items in military-police enforcement organizations is very important because increasing the life and quality of the items in question will save a lot in the country. The main purpose of this study was to investigate the complications in the quality control processes of the specialized items of the organization under study; The sub-objectives were to investigate the complications of quality control processes in the design axis, to investigate the complications of quality control processes in the compliance axis, to investigate the complications of quality control processes in the performance axis, and to investigate the damages of quality control processes in the service quality axis. This research is of descriptive-analytical type and is in the category of applied research and has been done by survey method. A researcher-made questionnaire was used to collect field information. The statistical population of the study was 50 managers, commanders and senior experts of one of the military-police enforcement organizations, from all of whom information was collected. The results showed that out of 43 items examined in four axes (design, adaptation, performance and service), 14 of them are damaged.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کنترل کیفیت, تأمین کالا, کیفیت طراحی, انطباق محصول, عملکرد محصول, کیفیت

نویسندگان مقاله محمد رضا ابدالی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آماد

سیاوش نصرت پناه |
دانشیار دانشگاه جامع امام حسین(ع) (نویسنده مسئول)

منصور آجورلو |
عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)

حسن صراف جوشقانی |
عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)


نشانی اینترنتی http://lot.jrl.police.ir/article_94604_1cf371d6396986802e9033cff110a3d6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات