|
اندیشه آماد، جلد ۲۰، شماره ۷۷، صفحات ۱۳۷-۱۶۳
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی مقایسهای تأثیر نشان تجاری کشور مبدأ بر قصد خرید مشتری در صنایع غذایی با نقش میانجی ترجیح نشان تجاری و ارزش نشان تجاری(۱۰نشان تجاری پرفروش خارجی مواد غذایی فعال در بازار ایران)؛ |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: امروزه در این بازار رقابتی، نشان تجاری یک دارایی نامشهود ارزشمند محسوب میشود که نقش مهمی را ایفا میکند چراکه نشان تجاری این امکان را به مشتریان میدهد که خطرات ادراکشده آنها در خرید خدمات را کاهش دهد و به شرکتها برای دستیابی به عملکردی پایدار کمک کند. بنابراین این پژوهش باهدف بررسی مقایسهای تأثیر نشان تجاری کشور مبدأ بر قصد خرید مشتری در صنایع غذایی با نقش میانجی ترجیح نشان تجاری و ارزش نشان تجاری در بین 10نشان تجاری پرفروش خارجی مواد غذایی فعال در بازار ایران انجام گردید. روش: روش این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی، توصیفی-پیمایشی محسوب میشود. با توجه به اینکه از تعداد کل مشتریان نشان تجاریهای خارجی مواد غذایی در سطح شهر تهران اطلاع دقیق در دسترس نیست لذا جامعه آماری مورد مطالعه ،نامحدود محسوب میشود و طبق ، فرمول کوکران، تعداد نمونه برای جامعه نا حدود 384 نفراست. در این تحقیق به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده پرسشنامه توزیع گردید. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که تصویر شناختی کشور مبدأ و تصویر عاطفی کشور مبدأ بر ترجیح نشان تجاری مواد غذایی تأثیر معناداری دارند. تصویر شناختی کشور مبدأ و تصویر عاطفی کشور مبدأ بر ارزش نشان تجاری مواد غذایی تأثیر مثبت و مستقیم دارند. و درنهایت اثرات مستقیم ترجیح نشان تجاری و ارزش نشان تجاری بر قصد خرید مواد غذایی تائید شدند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نشان تجاری کشور مبدأ،
قصد خرید مشتری،
ترجیح نشان تجاری،
ارزش نشان تجاری، |
|
عنوان انگلیسی |
Comparative review of the country of origin brand impact on the customer's intention to purchase in the food industry with the mediating role of brand preference and brand value |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and purpose: Today, in this competitive market, brand is an imperceivable precious asset which plays an important role. The brand help the customers to decrease their perceived dangers in acquiring services and help companies and businesses to attain a stable performance. The aim of the study is to examine comparatively the impact of the country of origin brand on the customer's intention to purchase in the food industry with the mediating role of brand preference and brand value among the ten best-selling foreign food brands active in the Iranian market. Method: Regarding the purpose, the research is an applied research, and in terms of nature, it is a descriptive-survey one. The statistical population of this research is the customers of foreign food brands in Tehran. Since the exact number of customers of foreign food brands is not available, so the studied statistical community is accounted unlimited, and concerning the Cochran's formula, for the unlimited community, the sample number is 384 people. In the study, the questionnaire was distributed with simple random sampling method. Results: The results showed that the cognitive and feeling image of the origin country has a significant impact on food brand preference. The cognitive and feeling image of the origin country has direct and positive effect on brand value. At last, direct effects of brand preference and brand value on the intention to buy food is confirmed. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
نشان تجاری کشور مبدأ,
قصد خرید مشتری,
ترجیح نشان تجاری,
ارزش نشان تجاری |
|
نویسندگان مقاله |
سمانه آستان | کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
علی قربانی | استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
محمدامین ترابی | گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://lot.jrl.police.ir/article_96690_52f285331ad80c2d33968108ab597cff.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|