اندیشه آماد، جلد ۲۰، شماره ۷۸، صفحات ۷۷-۱۰۱

عنوان فارسی ارزیابی رضایتمندی کارکنان از سرویس‌های ایاب‌وذهاب(موردمطالعه یک سازمان نظامی - انتظامی)
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: هدف اصلی این پژوهش سنجش رضایت کارکنان یک سازمان نظامی - انتظامی   از سرویس کارکنان است.
روش: این پژوهش از نوع کاربردی با رویکرد توصیفی - پیمایشی است. روش پژوهش آن نیز آمیخته (کیفی و کمی) است. این پژوهش شامل دو بخش شناسایی متغیرهای اثرگذار بر رضایت کارکنان و سپس سنجش آن‌هاست. در قسمت اول برای جمع‌آوری داده‌ها، پس از استفاده از روش اسنادی، تحلیل محتوا انجام شد. سپس برای رعایت تناسب بیشتر با بوم و اقتضائات دانشگاه، پرسشنامه روایی سنجی میان 10 نفر از خبرگان دانشگاهی و میدانی توزیع و جمع‌آوری گردید. به‌منظور روایی سنجی نیز از شاخص CVI استفاده گردید. بدین ترتیب متغیرهای اثرگذار بر رضایت کارکنان احصاء گردید. در بخش دوم، متغیرهای تأییدشده در گام قبل، با استفاده از ابزار پرسشنامه موردسنجش قرار گرفت. جامعه آماری همه کارکنانی بودند که از خدمات ایاب‌وذهاب استفاده می‌کردند. نمونه آماری نیز تمام شمار بود.
یافته­ ها: پرسشنامه نهایی پژوهش شامل 33 سؤال (15 سؤال بعد خودرو تجهیزات خودرو و 18 سؤال بعد مدیریت ترابری) در قالب هفت مؤلفه بهداشت و نظافت و راحتی سفر و ایمنی سفر، کیفیت فنی خودروها، اخلاق حرفه‌ای، مشتری مداری، نظارت و کنترل و بر اساس گزینه پنج سطحی طیف لیکرت تنظیم گردید و با استفاده از نرم‌افزار اس پی اس اس در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.
نتیجه ­گیری: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، در هر دو بعد خودرو و تجهیزات و مدیریت ترابری نارضایتی وجود دارد، ولی نارضایتی بعد خودرو و تجهیزات بیشتر است و به ترتیب مؤلفه‌های بهداشت و نظافت خودرو و کنترل و نظارت و اخلاق حرفه‌ای و راحتی سفر شرایط بدتری دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ترابری، رضایت کارکنان، سرویس کارکنان، ایاب‌وذهاب، یک سازمان نظامی - انتظامی،

عنوان انگلیسی Assessing the satisfaction of the staff of Imam Hussein University (PBUH) with transportation services
چکیده انگلیسی مقاله Background & Aim: The main purpose of this study is to measure Imam Hussein University staff satisfaction from the services of the staff.
Method: This research is of applied type with descriptive-survey approach. Its research method is also mixed (qualitative and quantitative). This research includes two parts: identifying the variables affecting employees satisfaction and then measuring them. In the first part, for data collection, content analysis was performed after using document method. Then, in order to be more appropriate to the environment and requirements of the university, a validity questionnaire was distributed and collected among 10 university and field experts. CVR index was used for validation. Thus, the variables affecting employee satisfaction were calculated. In the second part, the variables confirmed in the previous step were measured using a questionnaire. The statistical population was all employees who used the transportation service. The statistical sample was also a whole number.
Findings: The final research questionnaire includes 33 questions (15 questions of vehicle equipment aspect and 18 questions of transport management aspect) in the form of 7 components of hygiene, cleanness and travel comfort and safety, technical quality of vehicles, professional ethics, customer relationship, supervision and control and based on five levels option of Likert spectrum was adjusted and analyzed usin  SPSS software in two levels of  descriptive  statistics and  inferential statistics.
Conclusion: According to the obtained results, there is dissatisfaction in both dimensions of car and equipment and transportation management, but dissatisfaction is more in the dimension of car and equipment, and respectively the components of car hygiene and cleanness, control and supervision, professional ethics and travel comfort has worse condition.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ترابری, رضایت کارکنان, سرویس کارکنان, ایاب‌وذهاب, یک سازمان نظامی - انتظامی

نویسندگان مقاله علی حسنی آمر |
کارشناسی ارشد رشته آماد، دانشگاه جامع امام حسین (ع)

حامد رضائی |
دکترای مدیریت بازرگانی، پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین(ع)

یاسر قاسمی نژاد |
استادیار دانشگاه جامع امام حسین(ع)


نشانی اینترنتی http://lot.jrl.police.ir/article_97759_c4052936ceb8198a29abeb516e859968.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات