|
اندیشه آماد، جلد ۲۱، شماره ۸۲، صفحات ۲۵-۴۰
|
|
|
عنوان فارسی |
سنجش میزان رضایتمندی ذینفعان یک سازمان نظامی - انتظامی از خدمات تغذیه |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: وضعیت دریافت غذایی و میزان رضایتمندی کارکنان ستادی عملیاتی از برنامههای غذایی و کمیت و کیفیت غذا بهصورت ادواری یکی از تأثیرگذارترین موارد در اصلاح برنامههای غذایی، ارتقاء کیفیت خدمات تغذیهای و افزایش میزان رضایتمندی کارکنان است. این پژوهش با هدف سنجش میزان رضایتمندی ذینفعان از خدمات تغذیه در ستاد یک سازمان نظامی - انتظامی انجام شده است. روش: این مطالعه توصیفی - پیمایشی و از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف کارﺑﺮدی است و نمونه آماری بهصورت طبقهای تصادفی و با استفاده از جدول مورگان به تعداد 338 نفر از ستاد یک سازمان نظامی - انتظامی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. یافتهها: سنجش میزان رضایتمندی ذینفعان از خدمات تغذیه در ستاد یک سازمان نظامی - انتظامی نشان داد که چهار عامل: کیفیت غذا، محیط و مکان سالنهای غذاخوری، کیفیت خدمات ارائه شده و رضایت ذینفعان در رضایتمندی کارکنان از خدمات تغذیه مؤثر هستند. نتیجهگیری: نتایج حاصل از پاسخ آزمودنیها به مؤلفههای پرسشنامه با استفاده از آزمون فریدمن نشان میدهد که در کیفیت خدمات ارائهشده و محیط و مکان سالنهای غذاخوری رضایتمندی نسبی وجود دارد و در کیفیت غذا و رضایت ذینفعان نارضایتیهایی به چشم میخورد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رضایتمندی،
رضایتمندی ذینفعان،
تغذیه،
سازمان نظامی، |
|
عنوان انگلیسی |
Measuring the level of satisfaction of a military-police organization's beneficiaries with nutrition services |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Aim: The status of food intake and the level of satisfaction of operational staff with food programs and the quantity and quality of food periodically is one of the most effective cases in modifying food programs, improving the quality of nutrition services and increasing staff satisfaction level. This study has been done with the aim of measuring the satisfaction of beneficiaries with nutrition services in the headquarters of a military organization. Methods: This study is descriptive-survey and is applied in terms of purpose and The statistical sample was randomly categorized selected and 338 people from the headquarters of a military-police organization were selected and examined using Morgan table. Findings: Measuring the level of beneficiaries' satisfaction with nutrition services in the headquarters of a military-police organization showed that four factors: food quality, environment and location of dining halls, quality of services provided and beneficiaries' satisfaction are effective in staff satisfaction with nutrition services. Conclusion: The results of the subjects' response to the components of the questionnaire using Friedman test show that there is relative satisfaction in the quality of services provided and the environment and location of dining halls and there is dissatisfaction in food quality and beneficiaries satisfaction. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
رضایتمندی,
رضایتمندی ذینفعان,
تغذیه,
سازمان نظامی |
|
نویسندگان مقاله |
محمد مهدی نبی زاده | دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین (ع)
حامد رضائی | استادیار دانشگاه جامع امام حسین(ع).
احمد بیطرف | پژوهشگر مرکز مطالعات و پژوهش های لجستیک.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://lot.jrl.police.ir/article_98850_6accf66a784dde3c8905b931937277c0.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|