|
اندیشه آماد، جلد ۲۱، شماره ۸۳، صفحات ۱۴۱-۱۷۴
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمانی با تعدیل گری نقش سازگاری مدیریت زنجیره تأمین بازاریابی |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمانی با تعدیل گری نقش سازگاری مدیریت زنجیره تامین بازاریابی در شرکت ملی حفاری ایران میباشد. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری کارکنان امور اداری مستقر در ستاد مرکزی شرکت ملی حفاری ایران مستقر در شهر اهواز بوده که از 680 نفر،250 نفر به عنوان نمونه آماری با روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. روایی پرسشنامه با روش صوری و محتوایی تایید و پایایی نیز با آلفای کرونباخ 929/0 برآورد گردید. فرضیه ها با استفاده از روش معادلات ساختاری در نرم افزار اسمارت پی ال اس آزمون شد. یافته ها: تاثیر سرمایه اجتماعی بر ظرفیت جذب، تاب آوری زنجیره تامین و عملکردسازمانی مورد تایید قرار گرفت؛ ولی نقش تعدیلگر سازگاری مدیریت زنجیرهتامین بازاریابی در رابطه بین سرمایه اجتماعی و تاب آوری زنجیره تامین تایید نشد. نتیجه گیری: عملکرد شرکت ملی حفاری ایران، تحت تأثیر مولفه هایی چون ظرفیت جذب، تاب آوری زنجیره تامین و سرمایه اجتماعی می باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
عملکرد سازمانی،
سرمایه اجتماعی،
ظرفیت جذب،
تاب آوری زنجیره تأمین،
سازگاری مدیریت زنجیره تأمین بازاریابی،
شرکت ملی حفاری ایران، |
|
عنوان انگلیسی |
Investigating the Impact of Social Capital on Organizational Performance by Considering Supply Chain Absorption and Resilience Capacity by Modifying the Role of Marketing Supply Chain Management Adaptation |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Generalities and the main research problem The purpose of this study is to investigate the effect of social capital on organizational performance by adjusting the role of compatibility of marketing supply chain management in the National Iranian Drilling Company. Methodology The present research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of research method. The statistical population was the administrative staff located in the headquarters of the National Iranian Drilling Company based in Ahvaz. Out of 680 people, 250 people were selected as a statistical sample by simple random method. A researcher-made questionnaire was used to collect data. The validity of the questionnaires was confirmed by face and content methods and the reliability was estimated by Cronbach's alpha of 0.929. The hypotheses were tested using the structural equation method in Smart Pls3 software results or findings The effect of social capital on absorption capacity, supply chain resilience, and organizational performance was confirmed. The moderating role of marketing supply chain management compatibility in the relationship between social capital and supply chain resilience was not confirmed. Conclusion and Suggestions The performance of the National Iranian Drilling Company is influenced by components such as absorption capacity, supply chain resilience and social capital |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
عملکرد سازمانی,
سرمایه اجتماعی,
ظرفیت جذب,
تاب آوری زنجیره تأمین,
سازگاری مدیریت زنجیره تأمین بازاریابی,
شرکت ملی حفاری ایران |
|
نویسندگان مقاله |
سید محمد رضا داودی | استادیار گروه مدیریت، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان، ایران
میثم بابایی فارسانی | دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه نور هدایت شهرکرد، شهرکرد، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://lot.jrl.police.ir/article_98512_8826fae8d2177aecdaa7734c5a979fe8.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|