پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، جلد ۱۳۸۹، شماره ۱۲، صفحات ۱۶۳-۱۷۹

عنوان فارسی بررسی روش‌های ارائه عملکردنیروهای انتظامی (ژاجا، شاجا،کمیته انقلاب اسلامی)در هشت سال دفاع مقدس درمحیط موزه دفاع مقدس
چکیده فارسی مقاله برای ایجاد موزه دفاع مقدس با هدف تبیین تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، طرح ثبت عملکرد نیروهای انتظامی قبل از ادغام (ژاندارمری، شهربانی، کمیته انقلاب اسلامی و لشگر 28 روح‌اله) به عنوان یکی از طرح‌های شصت گانه دفاع مقدس به ناجا واگذار شده است. فرایند مطالعه، پژوهش، طراحی و تولید این طرح فازبندی گردیده؛ در این تحقیق فاز صفر طرح یعنی مرحله مطالعاتی اولیه از قبیل مخاطب پژوهی موزه دفاع مقدس ناظر به ثبت عملکرد نیروی‌انتظامی در دفاع مقدس با بهره‌گیری از نظرات 43 نفر از مدیران و کارشناسان مطلع به موضوع دفاع مقدس بررسی شده است. در فاز صفر طرح مذکور با چارچوب نظری ارتباطات، مفاهیم و موضوع‌هایی مثل: موزه و تاریخ آن، انواع موزه‌ها، اهداف شناختی، عاطفی، روانی- حرکتی و مخاطب پژوهشی نقد و پژوهش شده است. نوع تحقیق در این پژوهش کاربردی و توصیفی و به‌ صورت جمع‌آوری اطلاعات به طریق اسنادی و مصاحبه با بهره‌گیری از روش دلفی می‌باشد؛ نتایج حاکی است بیش از هشتاد درصد نظر دهنده‌ها دربارۀ دسته‌بندی کلی مخاطبان به عامه مردم و متخصصان، موافق می‌باشند؛ همچنین نسبت به دسته بندی مخاطبان غرفه‌ها با 1- مخاطبان عمومی، 2- متخصصان و3- اولویت بندی نیازهای عامه مخاطبان ابراز موافقت نموده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله موزه دفاع مقدس، عملکرد، ژاندارمری، شهربانی، کمیته انقلاب اسلامی،

عنوان انگلیسی بررسی روش‏های ارائه عملکردنیروهای انتظامی (ژاجا، شاجا،کمیته انقلاب اسلامی)در هشت سال دفاع مقدس درمحیط موزه دفاع مقدس
چکیده انگلیسی مقاله برای ایجاد موزه دفاع مقدس با هدف تبیین تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، طرح ثبت عملکرد نیروهای انتظامی قبل از ادغام (ژاندارمری، شهربانی، کمیته انقلاب اسلامی و لشگر 28 روح‏اله) به عنوان یکی از طرح‏های شصت گانه دفاع مقدس به ناجا واگذار شده است. فرایند مطالعه، پژوهش، طراحی و تولید این طرح فازبندی گردیده؛ در این تحقیق فاز صفر طرح یعنی مرحله مطالعاتی اولیه از قبیل مخاطب پژوهی موزه دفاع مقدس ناظر به ثبت عملکرد نیروی‏انتظامی در دفاع مقدس با بهره‏گیری از نظرات 43 نفر از مدیران و کارشناسان مطلع به موضوع دفاع مقدس بررسی شده است. در فاز صفر طرح مذکور با چارچوب نظری ارتباطات، مفاهیم و موضوع‏هایی مثل: موزه و تاریخ آن، انواع موزه‏ها، اهداف شناختی، عاطفی، روانی- حرکتی و مخاطب پژوهشی نقد و پژوهش شده است. نوع تحقیق در این پژوهش کاربردی و توصیفی و به‏ صورت جمع‏آوری اطلاعات به طریق اسنادی و مصاحبه با بهره‏گیری از روش دلفی می‏باشد؛ نتایج حاکی است بیش از هشتاد درصد نظر دهنده‏ها دربارۀ دسته‏بندی کلی مخاطبان به عامه مردم و متخصصان، موافق می‏باشند؛ همچنین نسبت به دسته بندی مخاطبان غرفه‏ها با 1- مخاطبان عمومی، 2- متخصصان و3- اولویت بندی نیازهای عامه مخاطبان ابراز موافقت نموده‏اند.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عسگر نجفی خواجه بلاغ |


آیت گودرزی |



نشانی اینترنتی http://osra.jrl.police.ir/article_9789_23492687249b8c076209c556b525cbae.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1500/article-1500-2463726.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات