|
پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، جلد ۱۳۸۹، شماره ۱۲، صفحات ۱۶۳-۱۷۹
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی روشهای ارائه عملکردنیروهای انتظامی (ژاجا، شاجا،کمیته انقلاب اسلامی)در هشت سال دفاع مقدس درمحیط موزه دفاع مقدس |
|
چکیده فارسی مقاله |
برای ایجاد موزه دفاع مقدس با هدف تبیین تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، طرح ثبت عملکرد نیروهای انتظامی قبل از ادغام (ژاندارمری، شهربانی، کمیته انقلاب اسلامی و لشگر 28 روحاله) به عنوان یکی از طرحهای شصت گانه دفاع مقدس به ناجا واگذار شده است. فرایند مطالعه، پژوهش، طراحی و تولید این طرح فازبندی گردیده؛ در این تحقیق فاز صفر طرح یعنی مرحله مطالعاتی اولیه از قبیل مخاطب پژوهی موزه دفاع مقدس ناظر به ثبت عملکرد نیرویانتظامی در دفاع مقدس با بهرهگیری از نظرات 43 نفر از مدیران و کارشناسان مطلع به موضوع دفاع مقدس بررسی شده است. در فاز صفر طرح مذکور با چارچوب نظری ارتباطات، مفاهیم و موضوعهایی مثل: موزه و تاریخ آن، انواع موزهها، اهداف شناختی، عاطفی، روانی- حرکتی و مخاطب پژوهشی نقد و پژوهش شده است. نوع تحقیق در این پژوهش کاربردی و توصیفی و به صورت جمعآوری اطلاعات به طریق اسنادی و مصاحبه با بهرهگیری از روش دلفی میباشد؛ نتایج حاکی است بیش از هشتاد درصد نظر دهندهها دربارۀ دستهبندی کلی مخاطبان به عامه مردم و متخصصان، موافق میباشند؛ همچنین نسبت به دسته بندی مخاطبان غرفهها با 1- مخاطبان عمومی، 2- متخصصان و3- اولویت بندی نیازهای عامه مخاطبان ابراز موافقت نمودهاند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
موزه دفاع مقدس، عملکرد، ژاندارمری، شهربانی، کمیته انقلاب اسلامی، |
|
عنوان انگلیسی |
بررسی روشهای ارائه عملکردنیروهای انتظامی (ژاجا، شاجا،کمیته انقلاب اسلامی)در هشت سال دفاع مقدس درمحیط موزه دفاع مقدس |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
برای ایجاد موزه دفاع مقدس با هدف تبیین تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، طرح ثبت عملکرد نیروهای انتظامی قبل از ادغام (ژاندارمری، شهربانی، کمیته انقلاب اسلامی و لشگر 28 روحاله) به عنوان یکی از طرحهای شصت گانه دفاع مقدس به ناجا واگذار شده است. فرایند مطالعه، پژوهش، طراحی و تولید این طرح فازبندی گردیده؛ در این تحقیق فاز صفر طرح یعنی مرحله مطالعاتی اولیه از قبیل مخاطب پژوهی موزه دفاع مقدس ناظر به ثبت عملکرد نیرویانتظامی در دفاع مقدس با بهرهگیری از نظرات 43 نفر از مدیران و کارشناسان مطلع به موضوع دفاع مقدس بررسی شده است. در فاز صفر طرح مذکور با چارچوب نظری ارتباطات، مفاهیم و موضوعهایی مثل: موزه و تاریخ آن، انواع موزهها، اهداف شناختی، عاطفی، روانی- حرکتی و مخاطب پژوهشی نقد و پژوهش شده است. نوع تحقیق در این پژوهش کاربردی و توصیفی و به صورت جمعآوری اطلاعات به طریق اسنادی و مصاحبه با بهرهگیری از روش دلفی میباشد؛ نتایج حاکی است بیش از هشتاد درصد نظر دهندهها دربارۀ دستهبندی کلی مخاطبان به عامه مردم و متخصصان، موافق میباشند؛ همچنین نسبت به دسته بندی مخاطبان غرفهها با 1- مخاطبان عمومی، 2- متخصصان و3- اولویت بندی نیازهای عامه مخاطبان ابراز موافقت نمودهاند. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
عسگر نجفی خواجه بلاغ |
آیت گودرزی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://osra.jrl.police.ir/article_9789_23492687249b8c076209c556b525cbae.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1500/article-1500-2463726.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|