اندیشه آماد، جلد ۱۹، شماره ۷۲، صفحات ۱۲۱-۱۳۸

عنوان فارسی تأثیر مدیریت زنجیره تأمین سبز بر عملکرد اقتصادی از طریق نقش تعدیلی حاکمیت مشتری
چکیده فارسی مقاله مدیریت زنجیره تأمین سبز در شرکت های صنعتی از طریق ایجاد مطلوبیت و حاکیت رابطه ای از منظر زیست محیطی در سراسر زنجیره تأمین می کوشد تا از این مقوله در کل زنجیره تأمین به عنوان یک ابزار راهبردی در مزیت رقابتی پایدار سود ببرند. هدف پژوهش بررسی تأثیر مدیریت زنجیره تأمین سبز بر عملکرد اقتصادی از طریق نقش تعدیلی حاکمیت مشتری در شرکت مپنا است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری راکارشناسان شرکت مپنا به تعداد 240 نفر تشکیل دادند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی 148 نفر تعیین شده است. ابزار مورد استفاده پرسشنامه است. پایایی آنها از روش ضریب آلفای کرونباخ 0.879 و روایی ابزار با روش محتوایی و سازه مورد تأیید قرار گرفت. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار پی.ال.اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق حاکی از آن است که تأثیر مدیریت زنجیره سبز بر عملکرد اقتصادی به میزان 3.324 است. تأثیر مدیریت زنجیره سبز بر حاکمیت رابطه ای مشتری به میزان 6.685 است. تأثیر حاکمیت رابطه ای مشتری بر عملکرد اقتصادی به میزان 7.950 است. در نتیجه مدیریت زنجیره سبز بر عملکرد اقتصادی تاثیر دارد وحاکمیت مشتری نقش تعدیلگر را در مدیریت زنجیره تامین سبز و عملکرد اقتصادی دارد. مدیران می توانند برای توسعه ارتباط با مشتریان، ارتقای ظرفیت دانش، مهارت و تجربه اندوزی از طریق آموزش کارکنان و بهره مندی از افراد با تجربه مدنظر خود قرار دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت زنجیره سبز،عملکرد اقتصادی،حاکمیت رابطه ای مشتری،

عنوان انگلیسی The effect of green supply chain on economic performance through adjustment role of customer governance
چکیده انگلیسی مقاله The management of green supply chain in industrial companies seeks to make use of this environmentally-friendly relationship throughout the supply chain by creating utility and governance to take advantage of this overall supply chain as a strategic tool in sustainable competitive advantage. The aim of study was to investigate the effect of green supply chain management on economic performance through the role of customer governance adjustment in Mapna company the research method is descriptive surveying the statistical population included 240 experts. The sample size was determined by using Cochran’s formula and random sampling method of 148 people the tool which has been used is questionnaire their reliability was confirmed Cronbach’s alpha coefficient alpha coefficient method of 0.897 and instrument validity by content structure method the research data were analyzed using PLS software research indicate that the effects of green chain management on economic performance is at 3.324. the effect of green chain management on costumer relationship governance is 6.685. the impact of costumer relationship governance on economic performance is 7.950. as a result green chain management affects economic performance and customer governance plays a moderating role in green supply chain management and economic performance managers can develop customer relationship knowledge skills and experience thorough training employees and using experienced people.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله صدیقه طوطیان اصفهانی |
استادیارگروه مدیریت دولتی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران ایران.

لیلا سعیدی |
استادیارگروه مدیریت دولتی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران، ایران

محمد هادی سیفی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت تهران غرب


نشانی اینترنتی http://lot.jrl.police.ir/article_94080_e2f23cc9a9dd77ce74fdd8e1261412ad.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/620/article-620-2457805.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات