مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۹، شماره ۵۰، صفحات ۹۱-۱۱۱

عنوان فارسی جایگاه آموزش مهارت های زندگی در پیشگیری از بزهکاری نوجوانان (با تاکید بر نقش خانواده و آموزش و پرورش)
چکیده فارسی مقاله بزه، اولین پدیده ای است که با تجمع افراد به دور یکدیگر و شکل گرفتن جامعه، تظاهر می‌کند، زیرا گرد هم آمدن افراد موجب سرپیچی از برخوردهای گوناگونی بین آنها شده و به همین دلیل دستورات و مقرراتی پدید می آید تا قدری آزادی افراد را به سود جامعه مقید گرداند و حدود هر یک از افراد جامعه مشخص شود. بررسی های جرم‌شناسی نشان می دهد که هر معلولی، علتی دارد و هیچ چیز به خودی خود به وجود نمی آید بنابراین هر جرمی هم دارای علل سازنده ای است که بر روی فرد اثر می گذارد و او را بسوی ناسازگاری و نابهنجاری سوق می دهد. بزهکاری اصولاً از مجموعه ای از جرایمی به وجود می آید که در یک زمان و مکان معین به وقوع می پیوندد و به همین جهت زمانی که مورد بررسی قرار می‌گیرند، در حقیقت کلیه پدیده‌های اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، سیاسی، مذهب، خانوادگی و ... یک جامعه عمیقاً مورد مطالعه واقع می شوند. در مقاله حاضر، بزهکاران از جهات مختلف، سن، میزان تحصیلات، جرم، مشکلات خانوادگی و ... تقسیم بندی می‌شوند و بدنبال آن نقش خانواده و آموزش و پرورش، در پیشگیری از بزهکاری نوجوانان از طریق آموزش مهارت های زندگی، در این عامل، مورد بررسی قرار می گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مهارت های زندگی،بزهکاری،پیشگیری،خانواده،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمیدرضا محمدزاده مهنه |
مرکز تحقیقات پ.ا.ا

مهدی حجتی نیا |
پ.ا.ا

محمد صفری |
پ.ا.ع


نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_93997_ffddc40f69853449e5e46e82d8b9e343.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-2449950.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات