مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۹، شماره ۵۰، صفحات ۱۶۴-۱۸۴

عنوان فارسی تحلیل نقش استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف تحلیل نقش استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر صورت گرفت. روش این پژوهش شبه آزمایشگاهی بود. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های راهبردهای شناختی و فراشناختی داوسون و مک‌اینری (2004) و پیشرفت تحصیلی هرمنس (1970) استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر در سال تحصیلی1397 می باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای 40 نفر از دانشجو انتخاب شدند. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به کمک نرم‌افزار SPSS21 انجام شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که بین دانشجویان دختر و دانشجویان پسر در استفاده از نوع راهبردهای شناختی و راهبردهای فراشناختی تفاوت معنادار وجود دارد. همچنین راهبردهای شناختی و فراشناختی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان تأثیر معنادار دارد. راهبردهای شناختی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان تأثیر معنادار دارد. راهبردهای فراشناختی بر پیشرفت عملکرد دانشجویان تأثیر معنادار دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بهجت آب چر |
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجب شیر، گروه مدیریت، عجب شیر، ایران.

حسین قره بیگلو |
استادیار- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجب شیر، گروه مدیریت، عجب شیر، ایران.


نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_94000_0bd4d201a2c9ee628777eb9045c4a15c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-2449948.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات