مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۹، شماره ۴۹، صفحات ۲۳-۵۷

عنوان فارسی بررسی رابطه معلم با شادکامی و خودکارامدی دانش آموزان مقطع ابتدائی هوش هیجانی
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه هوش هیجانی معلم با شادکامی و خودکارآمدی دانش‌آموزان دبستان های دخترانه قزوین می باشد. روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی می‌باشد . جامعه آماری آن شامل کلیه معلمان پایه ششم ابتدایی و دانش‌آموزان‌شان در نیمه اول سال 98 در مدارس ابتدایی ناحیه یک شهر قزوین می باشد. که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و براساس جدول مورگان 28 معلم و 234 دانش‌آموز به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده از پرسشنامه‌های هوش هیجانی شرینگ، شادکامی آکسفورد و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر استفاده شد. در نهایت داده‌های از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از مطالعه حاضر گویای آن بود که بین هوش هیجانی معلمان و ابعاد آن با خودکارآمدی و شادکامی دانش آموزان همبستگی مثبت معنادار وجود دارد. همچنین خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی، هوشیاری اجتماعی و مهارت‌های اجتماعی معلم قادر به پیش بینی خودکارامدی دانش‌آموزان می‌باشد و خودآگاهی و خودکنترلی معلم قادر به پیش بینی شادکامی دانش‌آموزان است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش هیجانی،‌ شادکامی،خودکارامدی،دانش آموزان،مقطع ابتدائی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لیلا ذوقی |
استاد دانشگاه امین

فائزه حمیدی |
دانشجو


نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_93905_e03d35a695b7594f00241f45627cbe0d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-2426026.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات