|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۹، شماره ۴۹، صفحات ۲۳-۵۷
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی رابطه معلم با شادکامی و خودکارامدی دانش آموزان مقطع ابتدائی هوش هیجانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه هوش هیجانی معلم با شادکامی و خودکارآمدی دانشآموزان دبستان های دخترانه قزوین می باشد. روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی میباشد . جامعه آماری آن شامل کلیه معلمان پایه ششم ابتدایی و دانشآموزانشان در نیمه اول سال 98 در مدارس ابتدایی ناحیه یک شهر قزوین می باشد. که با روش نمونهگیری خوشهای و براساس جدول مورگان 28 معلم و 234 دانشآموز به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده از پرسشنامههای هوش هیجانی شرینگ، شادکامی آکسفورد و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر استفاده شد. در نهایت دادههای از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از مطالعه حاضر گویای آن بود که بین هوش هیجانی معلمان و ابعاد آن با خودکارآمدی و شادکامی دانش آموزان همبستگی مثبت معنادار وجود دارد. همچنین خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی، هوشیاری اجتماعی و مهارتهای اجتماعی معلم قادر به پیش بینی خودکارامدی دانشآموزان میباشد و خودآگاهی و خودکنترلی معلم قادر به پیش بینی شادکامی دانشآموزان است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هوش هیجانی، شادکامی،خودکارامدی،دانش آموزان،مقطع ابتدائی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
لیلا ذوقی | استاد دانشگاه امین
فائزه حمیدی | دانشجو
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_93905_e03d35a695b7594f00241f45627cbe0d.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-2426026.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|