|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۰، شماره ۵۷، صفحات ۱۰۵-۱۳۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نوآوری، مدیریت منابع انسانی (HRM) پایدار و رضایت مشتری |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف این مقاله کاوش چگونگی پایداری عملیات مدیریت منابع انسانی (HRM) می باشد که بر رابطه رضایت مشتری و نوآوری در هتل های سوئدی تاثیر می گذارد. هتل های پاسخ دهنده بر اساس میزان مشارکت شان در دو عملیات مدیریت منابع انسانی (HRM) به چهار گروه تقسیم شدند. یافته ها حاکی از آن است که رابطه میان نوآوری و رضایت مشتری به عملیات پایدار منابع انسانی (HR) سازمان وابسته می باشد. با وجود این که نوآوری و عملیات منابع انسانی (HR) پایدار به طور مثبت بر رضایت مشتری تاثیر می گذارند، اثر متقابل شان نیز نشان می دهد که با جا به جایی آن ها می توان به رضایت بالای مشتری دست یافت. با این مطالعات می توان نتیجه گرفت که عملیات پایدار منابع انسانی (HR)، گنجایش و ظرفیت هتل را افزایش می دهد تا باعث ایجاد نوآوری شده و رضایت مشتریان را جلب کند. در این مقاله رابطه میان عملیات پایدار منابع انسانی (HR) و نوآوری مورد بحث و تفسیر قرار گرفته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Innovation, sustainable HRM and customer satisfaction |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The purpose of this paper is to explore how sustainable human resourcemanagement (HRM) practices impact the innovation-customer satisfactionrelationship in Swedish hotels. Responding hotels were profiled intofour groups based on their involvement in two sustainable HR practices.The findings indicate the relationship between innovation and customer satisfactionis dependent on sustainable HR practices in the organization. Althoughinnovation and sustainable HR practices impact customer satisfactionpositively, their interaction suggests that the one can substitute the other toachieve superior customer satisfaction. The study concludes that sustainableHR practices enhance a hotel’s capability to innovate and to have satisfiedcustomers. The relationship between sustainable HR practices and innovationis discussed. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
واجدا ویکم | استاد دانشگاه گوتنبرگ سوئد، رشته کسب و کار، اقتصاد و قانون
مترجم: احسان ایمانی زاده | مترجم، کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://phr.jrl.police.ir/article_93436_0eff9e4b0cdf8429d1afae9cb29044ce.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-2310023.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|