توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۵۳، صفحات ۱-۱۸

عنوان فارسی بررسی نقش سیستم مدیریت دانش در نوآوری باز و ظرفیت مدیریت دانش در اینترنت اشیاء (مطالعه موردی: شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی با نشان داخلی)
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش بررسی نقش سیستم مدیریت دانش در نوآوری باز و ظرفیت مدیریت دانش در اینترنت اشیاء در شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی با نشان داخلی است. جامعه آماری شامل کارشناسان تولیدی شرکت‌های ارج، اسنوا و الکترواستیل هستند. برای نمونه‌گیری از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای استفاده شده و 315 نفر به‌عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. روش این پژوهش از منظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات پیمایشی از نوع همبستگی است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد بوده است. توصیف و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده با روش آماری توصیفی و استنباطی (معادلات ساختاری) انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که نوآوری تکنولوژیکی و عوامل سازمانی بر مدیریت دانش تأثیرگذار هستند. مدیریت دانش نیز بر نوآوری باز، ظرفیت نوآوری و ظرفیت مدیریت دانش تأثیرگذار است و همچنین ظرفیت مدیریت دانش تحت تأثیر نوآوری باز و ظرفیت نوآوری بوده و نوآوری باز بر ظرفیت نوآوری تأثیرگذار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the Role of Knowledge Management System in Open Innovation and Knowledge Management Capacity in IOT (Case Study: Domestic Appliance Manufacturing Companies)
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to investigate the role of the knowledge management system in open innovation and knowledge management capacity in IOT in home appliance manufacturers. The statistical population includes the production experts of Arj, SNOWA and Electrostyle companies. Stratified sampling method was used for sampling and 315 individuals were considered as a sample. The method of this research is applied in terms of purpose and in terms of data collection method is a correlational survey. The data collection tool was a standard questionnaire. Descriptive and inferential statistics (structural equations) were used to describe and analyze the collected data. The results showed that technological innovation and organizational factors influence knowledge management. Knowledge management also affects open innovation, innovation capacity and knowledge management capacity, and knowledge management capacity is influenced by open innovation and innovation capacity, and open innovation affects innovation capacity.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله میلاد آقائی |
دانشجوی دکتری مدیریت تولید و عملیات دانشگاه علامه طباطبائی (ره) و مربی گروه لجستیک دانشگاه علوم انتظامی امین

مهدی نصراللهی |
استادیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

محمدرضا فتحی |
استادیار گروه مدیریت صنعتی و مالی پردیس فارابی دانشگاه تهران

سپیده صالحی |
کارشناس ارشد کدیریت صنعتی


نشانی اینترنتی http://harold.jrl.police.ir/article_92850_25e4ddd52535e41b1c40f290c74eea4d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/735/article-735-2159679.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات