این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
منابع انسانی ناجا
، جلد ۱۰، شماره ۵۶، صفحات ۷۹-۱۰۳
عنوان فارسی
تأثیر نوآوری باز بر عملکرد سازمانی با تبیین نقش سرمایه اجتماعی، خدمت گرایی و خلاقیت کارکنان (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای اتکا در شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله
در پژوهش حاضر به بررسی اثر نوآوری باز بر عملکرد سازمانی با تبیین نقش سرمایه اجتماعی،خدم تگرایی و خلاقیت کارکنان در فروشگاه های زنجیر های اتکا پرداخته م یشود. تحقیق حاضر ازلحاظ روش، تحقیقی پیمایشی و از لحاظ هدف، تحقیقی کاربردی/ توسعه ای است. جامعه مورد بررسیکارکنان فروشگاه زنجیره ای اتکا در شهر تهران م یباشند که تعداد آنها بیش از 2000 نفر م یباشد، به عنوانجامعه آماری نامحدود در نظر گرفته م یشوند. همچنین جهت نمونه آماری با استفاده از فرمول نمون هگیریکوکران برای جامعه محدود و بادرصدی بیشتر 420 نفر در نظر گرفته شد که به دلیل مسائلی مانند مشکلپ رنشدن برخی پرسشنامه ها 409 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که روایی )سازه و محتوایی( وپایایی )کرونباخ 7 درصد( آن به اثبات رسیده است. آزمون فرضیه ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات8( انجام شده است. نتایج حاصل نشان می دهد در فروشگاه های / ساختاری و نرم افزار لیزرل )نگارش 7زنجیره ای اتکا، نوآوری باز بر سرمایه اجتماعی سازمان تأثیر گذار است، همچنین سرمایه اجتماعی دردو بعد وسعت ارتباط و ارزش های مشترک بر خدم تگرایی کارکنان تأثیرگذاراست ولی در بعد اعتمادبر خدمت گرایی آنان اثر گذار نیست. سرمایه اجتماعی بر خلاقیت کارکنان تأثیر گذار نیست، البته دربعد فرهنگ اعتماد م یتواند موجب افزایش خلاقیت کارکنان گردد. و در نهایت، خلاقیت و خدم تگراییکارکنان بر عملکرد سازمانی در فروشگاه های زنجیره ای اتکا تأثیر م یگذارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نوآوری باز، سرمایه اجتماعی، خدمت گرایی کارکنان، خلاقیت کارکنان،
عنوان انگلیسی
The Impact of Open Innovation on OrganizationalPerformance with Explaining the Role of Social Capital, Service Orientation, and Employee Creativity Study of Etka Chain Stores in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
This Study investigates the impact of open innovation on organizationalperformance by explaining the role of social capital, ServiceOrientation and employee creativity in Etka chain stores. The present study isa methodological- tracing research, and an applied - developmental research.The Statistical population of this research is the staff of the Etka Chain Storein Tehran city with more than 2000 employees. Also, 420 people were selectedfor the statistical population using the Cochran sampling formula fora limited population with a percentage of more than 409 which were analyzeddue to problems such as non-filling of some questionnaires, validity(structure and content) and reliability. (Cronbach's 70%) It has been proven.Hypotheses were analyzed using structural equation and LISREL software(version 8.7). The results show that in Etka Chain Stores, open innovation hasan impact on the social capital of the organization, as well as social capitalin two dimensions of communication and shared values affect the employeeService Orientation, but trust does not affect their Service Orientation. Socialcapital does not affect employee creativity. Also, in the culture of trust, it canenhance employee creativity. Employee creativity and Service Orientationinfluence organizational performance in chain stores.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد جواد کاملی |
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین
علی بنیادی نائینی |
استادیار گروه مدیریت و مهندسی کسب و کار، دانشکده مهندسی پیشرفت، دانشگاه علم و صنعت ایران،
علیرضا مسیبی |
دکترای تصمیم گیری و سیاستگذاری، گروه مدیریت و مهندسی کسب و کار، دانشکده مهندسی پیشرفت، دانشگاه علم وصنعت ایران
نشانی اینترنتی
http://phr.jrl.police.ir/article_92453_9a325a2e553debc79930acfc79fd4b6e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-2066020.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات