مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۴۸، صفحات ۶۳-۱۰۱

عنوان فارسی نقش واسطه‌ای انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین درگیری تحصیلی و جهت‌گیری اهداف در دانش‌آموزان
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر با هدف تعیین نقش واسطه‌ای انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین درگیری تحصیلی و جهت‌گیری اهداف در دانش‌آموزان انجام پذیرفت. روش مطالعه توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری در مطالعه حاضر شامل کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر کرج در سال تحصیلی 98-1397 بود. 384 نفر با روش نمونه گیری خوشه‌ای به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری داده‌ها پرسشنامه درگیری تحصیلی شوفلی و بکر (2006)، پرسشنامه جهت‌گیری هدف الیوت و مک گریگور (2006)، پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر (1981) و پرسشنامه خودکارامدی تحصیلی مظاهری و صادقی (1394) بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر انجام پذیرفت. یافته ها: نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد بین انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی و درگیری تحصیلی رابطه مثبت معنادار وجود دارد. بین انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی و درگیری تحصیلی با عملکرد گرایشی و تسلط گرایشی رابطه مثبت معنادار وجود دارد و بین انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی و درگیری تحصیلی با عملکرد اجتنابی و تسلط اجتنابی رابطه منفی معنادار وجود دارد. انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین درگیری تحصیلی و جهت‌گیری هدف نقش واسطه‌ای دارد (05/0>p).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_92329_377661125d86114ab9e738750b35b559.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-2031265.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات