|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۴۸، صفحات ۶۳-۱۰۱
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش واسطهای انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین درگیری تحصیلی و جهتگیری اهداف در دانشآموزان |
|
چکیده فارسی مقاله |
تحقیق حاضر با هدف تعیین نقش واسطهای انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین درگیری تحصیلی و جهتگیری اهداف در دانشآموزان انجام پذیرفت. روش مطالعه توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری در مطالعه حاضر شامل کلیه دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر کرج در سال تحصیلی 98-1397 بود. 384 نفر با روش نمونه گیری خوشهای به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری دادهها پرسشنامه درگیری تحصیلی شوفلی و بکر (2006)، پرسشنامه جهتگیری هدف الیوت و مک گریگور (2006)، پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر (1981) و پرسشنامه خودکارامدی تحصیلی مظاهری و صادقی (1394) بود. تجزیه و تحلیل دادهها با روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر انجام پذیرفت. یافته ها: نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد بین انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی و درگیری تحصیلی رابطه مثبت معنادار وجود دارد. بین انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی و درگیری تحصیلی با عملکرد گرایشی و تسلط گرایشی رابطه مثبت معنادار وجود دارد و بین انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی و درگیری تحصیلی با عملکرد اجتنابی و تسلط اجتنابی رابطه منفی معنادار وجود دارد. انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین درگیری تحصیلی و جهتگیری هدف نقش واسطهای دارد (05/0>p). |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_92329_377661125d86114ab9e738750b35b559.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-2031265.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|