|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۴۸، صفحات ۱-۱۶
|
|
|
عنوان فارسی |
مقایسه اثربخشی روشهای کمی و کیفی ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم انتظامی بر مهارتهای اجتماعی دانش آموختگان |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف : مهارتهای اجتماعی مجموعه رفتارهای فرا گرفته شده و مورد قبولی است که افسران پلیس را قادر می سازد تا با مردم رابطه مطلوب داشته باشند.این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی اجرای آزمایشی ارزشیابی کیفی (عملکردی ) در مقایسه با روش ارزشیابی کمی(نمره ای) بر مهارتهای اجتماعی دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامی در سال تحصیلی98-97 انجام شده است. روش : روش تحقیق ما از نوع علی مقایسهای می باشد.و جامعه آماری کلیه دانش آموختگان دانشگاه به تعداد تقریبی 420نفر هستند،که برای تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد201نفر ازآنها به عنوان حجم نمونه (100 نفر ارزشیابی عملکردی و 101 نفر ارزشیابی کمی ) به روش تصادفی ساده انتخاب شدند.اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه محقق ساخته از دانش آموختگان جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از روشهای آمار توصیفی همچون میانگین و انحراف معیار و برای بررسی فرضیه های تحقیق به دلیل برقرار بودن مفروضات استفاده از آزمونهای آماری پارامتریک از آزمون تی برای گروههای مستقل استفاده شد. یافته ها : نتایج بدست آمده نشان می دهند که ارزشیابی عملکردی تأثیر بیشتری نسبت به ارزشیابی نمرهای بر میزان کارگروهی و همکاری و کاهش رقابت و همچنین افزایش مشارکت آنها در بحث و گفتگوهای دانشجویی دارد. با توجه به نتایج این تحقیق اجرای ارزشیابی کیفی عملکردی با رفع برخی کاستیها توصیه میشود. همچنین در وضع موجود میزان برخورداری دانش آموختگان گروه ارزشیابی کمی از مهارت های اجتماعی در کل همه موارد پایینتر از حد میانگین بود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
جواد منظمی تبار | دانشگاه علوم انتظامی گروه اجتماعی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_92326_a0849d6b9aba5f1331ed8c513e329135.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-2031262.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|