|
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۳۰۶-۳۲۵
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی مدل انتخاب دانشجوی برتر پلیس با رویکرد AHP |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: به منظور رقابت سالم، افزایش تحرک و نشاط علمی، شناسایی استعدادهای برتر، گسترش و تعمیق انگیزه آموزش و پژوهش در بین دانشجویان و نیز ارتقاء مراتب معنوی و تشویق پایبندی به اصول و ارزشهای والای انسانی و ترغیب انجام فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی، انتخاب دانشجویان برتر در دانشگاه علوم انتظامی به عنوان تنها مرکز آموزش عالی افسران پلیس از اهمیت فراوانی برخوردار است. تاکنون برای انتخاب دانشجوی برتر در این دانشگاه شاهد تصویب آییننامهها و شیوههای متفاوتی بودهایم و معیارهای انتخاب دانشجوی برتر در این دانشگاه به لحاظ تفاوت نسبی ماهیت آن، همیشه برای انتخابکنندگان جای سؤال باقی گذاشته است. مواد و روشها: شیوهای که در این پژوهش برای انتخاب دانشجوی برتر به کار رفته است، ارائه مدلی جهت انتخاب دانشجوی برتر پلیس، به روش تحلیل سلسله مراتبی PHA است. به این منظور چهار اولویت اصلی ابلاغی از سوی فرماندهی محترم نیروی انتظامی به دانشگاه علوم انتظامی در تربیت دانشجویان (تربیت دینی، انضباط، آمادگی جسمانی و آموزش) را مبنا قرار داده و با تعیین شاخصهای آنها، سه نفر دانشجوی رتبههای اول، وسط و آخر فارغالتحصیل بر مبنای میانگین نمرات درسی را، براساس معیارهای احصا شده مجدداً اولویتبندی شد. نتایج: نتایج حاصله اولویتبندی کاملاً متفاوتی را بین این دانشجویان به دست داده و نشان دادکه چنانچه لحاظ نمودن همه این معیارها برای انتخاب دانشجوی برتر پلیس اهمیت دارند، معیارهای کنونی دانشگاه برای این منظور با اولویتهای آن هم راستا نیست. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Designing a Model of AHP Approach to the Top Police Student Selection |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Aim: In order to promote healthy competition, increase academic motivation and vitality, identify top talents, expand and deepen the motivation of teaching and research among students, as well as promote spiritual values and encourage adherence to high human values and values, and encourage cultural and social activities. It is important to select top students at the Police Academy as the only police officers' higher education center. Until now, we have seen a variety of regulations and procedures for selecting a top student at this university, and the criteria for selecting a top student at this university have always left questions for the electorate in terms of its relative nature. Materials and Methods: The method used in this study to select the top student is to present a model for selecting the top police student using the PHA hierarchical analysis method. To this end, the four main priorities of the Honorable Police Command Command of Police Science in Student Education (Religious Education, Discipline, Physical Fitness, and Education) are based on the three priorities of the first, middle and final students. Graduates were re-prioritized on the basis of the criteria given, based on the average grade point average. Results: The results obtained a completely different prioritization among these students and showed that if considering all of these criteria is important for selecting the top police student, the current university criteria for this purpose are inconsistent with its priorities. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
صدیقهسادات هاشمی |
مسعود سلطانی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pmsq.jrl.police.ir/article_92259_52377cc55ab989bdfec118652c250504.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-2029157.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|