|
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۸۲-۱۰۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر استراتژیهای سازمانهای غیردولتی در ایجاد و ارتقا سرمایه اجتماعی |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: امروزه سازمانها برای رسیدن به اهدافشان با توجه به شرایط محیطی ازجمله فرصتها، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت خویش، استراتژیهایی را اتخاذ میکنند که سازمانهای غیردولتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پژوهش حاضر با هدف بررسی استراتژیهای سازمانهای غیردولتی در جهت رشد و توسعه سرمایه اجتماعی پرداخته است. روش: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی ـ پیمایشی میباشد. دادههای پژوهش بهوسیله پرسشنامۀ محقق ساخته از طریق 196 نفر از مدیران ارشد سازمانهای غیردولتی در شهر تهران به صورت نمونهگیری خوشهای گردآوری شده است. بدین منظور پرسشنامهای در رابطه با این دو متغیر طراحی شد و پس از اطمینان از روایی و پایایی آن در میان جامعه نمونه توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش آماری توصیفی و برای تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیهها از تکنیکهای همبستگی شامل: کلموگروف، اسپیرمن، تاوکندال بی، دی سامرز و برای تعیین اولویتبندی عوامل موثر شناخته شده از آزمون رتبهبندی فریدمن استفاده شده است. یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که بهکارگیری استراتژیهای نهادهای غیردولتی، موجب ایجاد و ارتقاء سرمایه اجتماعی در سازمانها خواهد شد. نتیجهگیری: سازمانهای غیردولتی و نفوذ قابل توجه آنها در جامعه موجب افزایش سرمایه اجتماعی میگردد و میتوانند شرکای نوپای دولت در عرصههای خدمات بشر دوستانه و عامالمنفعه محسوب گردند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Impact of Non-governmental Organizations’ Strategies in Establishment and Improvement of Social Capital |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Aim: Organizations today adopt strategies that non-governmental organizations are no exception to in order to achieve their goals with regard to environmental conditions including opportunities, threats, and strengths. The purpose of this study was to examine the strategies of NGOs for the growth and development of social capital. Method: The research method is descriptive-correlational. The research data were collected by a researcher-made questionnaire through cluster sampling from 196 senior executives of NGOs in Tehran. For this purpose, a questionnaire was designed regarding these two variables and distributed to the sample population after assuring its validity and reliability. Descriptive statistics were used to analyze the data and correlation techniques were used to analyze and test the hypotheses including: Kolmogorov, Spearman, Tawkendall Bay, Dee Summers and Friedman Ranking Test. Results: The results showed that applying strategies of NGOs would lead to the creation and promotion of social capital in organizations. Conclusion: Non-governmental organizations and their significant influence on society increase social capital And can serve as budding partners in the field of humanitarian and public services. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
میرزاحسن حسینی | استادیار دانشگاه پیام نور
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pmsq.jrl.police.ir/article_92254_72e6113cbeae5807c7b0b15b666ffb89.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-2029152.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|